فونیکسریمکسبهتام

معاون اول رئیس‌جمهور:

مصرف روزانه بنزین در کشور به ۴۲ میلیون لیتر کاهش یافته است

عصر خودرو- معاون اول رئیس‌جمهور گفت: طبق گزارش امروز وزیر نفت، در زمان مشابه سال گذشته ما ۱۰۰ میلیون لیتر مصرف بنزین داشته‌ایم که این رقم الان به ۴۲ میلیون لیتر رسیده است. با این حجم ذخیره بنزین باید برای فروش آن راهکار‌هایی را تامین کنیم.

مصرف روزانه بنزین در کشور به ۴۲ میلیون لیتر کاهش یافته است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، اسحاق جهانگیری در حاشیه جلسه هیأت دولت با تشکر از مردم بابت رعایت دستورات بهداشتی و ماندن در خانه گفت: این ایام برای مردم ایام پرتردد بوده و دید و بازدید از سنت‌های ایرانیان در نوروز بوده با این حال مردم رعایت کرده و در خانه‌ها ماندند.

    وی افزود: وزیر راه در جلسه امروز هیأت دولت گزارشی از کاهش سفرهای نوروزی ارائه داد که بر این اساس سفرهای ریلی 94 درصد، سفرهای حمل و نقل عمومی جاده با اتوبوس 75 درصد و هوایی 70 درصد کاهش داشته است و سفرهای شخصی جاده‌ای کاهش چشمگیری داشته است.

    جهانگیری تصریح کرد: امروز سیزده بدر بود که به طور طبیعی مردم در این روز به دامن طبیعت می‌رفتند اما امروز در خانه ماندند، از سراسر کشور گزارش‌های خوبی از ماندگاری مردم در خانه دریافت کردیم و امیدواریم کرونا از مردم دور شود.

    معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اقدامات خوبی در بخش درمان انجام شده گفت: این هفته از بیمارستان امام حسین تهران بازدید داشتم، در روزهای قبل از آن روزانه 237 تخت بستری اشغال می‌شد که در روزهای اخیر به 137 تخت کاهش یافته است. اینها غیر از تخت‌هایی است که برای روزهای اضطراری در نظر گرفته شده ولی استفاده نمی‌شود.

    جهانگیری با تاکید بر اینکه انسجام بزرگی میان دستگاه‌های دولتی، حاکمیتی، نیروهای مسلح و صدا و سیما شکل گرفته افزود: در حال حاضر اولویت کشور مبارزه با کرونا شده است البته برای روزهای پس از کرونا نیز برنامه داریم داریم، از دانشگاه‌ها و نخبگان می‌خواهیم درباره مضرات و آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی کرونا تیم‌هایی تشکیل دهند تا دولت بتواند با استفاده از تحقیقات آنها اقدامات بهتری در دوران پس از کرونا انجام دهد.

    وی تاکید کرد: شرایط ایران با دیگر کشورها متفاوت است و مردم نیز آن را می‌دانند ما تحت تحریم‌های ظالمانه آمریکا هستیم، صادرات نفت که مهمترین درآمد دولت بود و صادرات نفتی کاهش یافته است از دست دادن درآمدهای نفتی روی درآمدهای مردم و بودجه دولت اثرگذار بوده است با این حال عملکرد بودجه در سال 98 عملکرد خوبی برآورد می‌شود.

    جهانگیری ادامه داد: ما در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا پیش بینی کردیم بودجه 98 به 368 هزار میلیارد تومان کاهش یابد اما عملاً توانستیم با استفاده از منابع دیگر بودجه 98 را به 441 هزار میلیارد تومان برسانیم.

    معاون اول رئیس جمهور افزود: امروز وزیر نفت گزارش داد سال گذشته در این ایام روزانه 100 میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شد که در حال حاضر روزانه به 42 میلیون لیتر کاهش یافته است. از انجایی که قیمت نفت خام کاهش یافته و بر روی فرآورده‌های نفتی نیز اثر داشته است در نظر داریم با صادرات بنزین، گازوئیل و دیگر فراورده‌های نفتی این حجم از کاهش مصرف بنزین را صادر کنیم و منابع ارزی و ریالی را تأمین کنیم.

    جهانگیری درباره حمایت از بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده در بخش‌های خدمات و تولیدی از شیوع کرونا گفت: در بخش‌هایی دولت محدودیت‌هایی ایجاد کرد، در برخی از بخش‌ها نیز به دلیل کاهش مراجعات مردم با محدودیت مواجه شده که در نظر داریم تا 100 هزار میلیارد تومان تسهیلات که در دولت تصویب شده به این بنگاه‌ها اختصاص دهیم.

    وی با دعوت از مردم برای معرفی افراد آسیب دیده و کم بضاعت از شرایط کرونا گفت: در فضای مجازی این پخش شد که پیرمرد دست فروش می‌گفت نمی‌توانم برای فرزندانم پنیر بخرم که دل هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد، ما برای این افراد فکری کرده ایم لذا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته ایم سه میلیون نفری که هیچ شغلی ندارند که عمدتاً دستفروش بوده اند ماهانه 200 تا 600 هزار تومان پرداخت کنیم. خیری هم در این ایام به کمک مردم می آیند، نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی نیز برای افرادی که تحت پوشش نیستند فکری کنند.

    معاون اول رئیس جمهور به پرداخت تسهیلات 75 هزار میلیارد تومانی با سود 12 درصد و بازپرداخت دو ساله برای بنگاه‌های آسیب دیده از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: 5 هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه بیکاری دادیم.

    وی ادامه داد: ارز 4200 تومانی برای واردات اقلام بهداشتی در نظر گرفته شده با این حال بر اساس گزارش‌هایی که دریافت کرده ایم ورودی ما در اقلام بهداشتی بیش از ذخایری است که نیاز داریم.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو