فونیکسریمکسبهتام

غول های خودروسازی جهان به کمک بیمارستان ها آمدند

عصر خودرو- در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورهای اروپایی و آمریکا شمار دیگری از غول های خودروسازی جهان، خطوط تولید و فناوری خود را به تولید دستگاه های تنفسی برای کمک به بیمارستان ها اختصاص دادند.

غول های خودروسازی جهان به کمک بیمارستان ها آمدند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، شرکت های تولید کننده خودرو در جهان "جنرال موتورز" و "شرکت فورد" در آمریکا و "بی اس آ" در فرانسه در چارچوب یک شرکت که شرکت "فالیو" تولید کننده تجهیزات خودرو و همچنین مهندسان خودروهای فورمول 1 در آن حضور دارند، اقدام به تولید تجهیزات پزشکی ضروری برای نجات بیماران مبتلا به ویروس کرونا و تأمین نیاز بیمارستان ها به دستگاه های تنفس مصنوعی کردند.

    اما این امر آسان نبوده و اختلاف هایی نیز میان جنرال موتورز و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بوجود آورد . ترامپ از این شرکت برای تاخیر در شروع به ساخت تجهیزات پزشکی و هزینه های سنگین آن انتقاد کرد.

    ترامپ پیشتر گفته بود که به سه خودروسازی ، «جنرال موتورز»، «فورد موتور»، و «تسلا»، اجازه داده شده تولید سریع دستگاه های تنفس مصنوعی و دیگر تجهیزات پزشکی لازم برای درمان آمریکایی های مبتلا به ویروس مرگبار کرونا را در دستور کار قرار دهند.

    شرکت مرسدس بنز نیز از تیم فرمول یک خود خواست که کار خود را به تولید تجهیزات پزشکی اختصاص دهد.

    این تیم که شش بار قهرمانی در مسابقات جهان را به دست آورده، دستگاه تنفسی می سازد که به ریه های برخی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا برای تنفس کمک کرده و توانست دستگاه های تنفسی را که نیاز به اتصال بیهوشی و قرار دادن لوله به داخل نای دارند، بسازد. این تیم می تواند به سرعت حدود یک هزار دستگاه در روز تولید کند.

    تیم فرمول یک مرسدس بنز همچنین به ابتکار عمل "پروژکت بتلاین" پیوسته که در این گروه تیم هایی مانند "رد بول" Red Bull، "مک لارن" ،" ولیامز " ، "ریسینگ بایت" ، "هاس"، و "رنو" به منظور تولید این تجهیزات پزشکی جمع شده اند.

    برنامه این پروژه استفاده از ویژگی های یکی از کارخانه های فورمول یک از جمله طراحی سریع، پیشرفته سازی نمونه نخست و سرهم کردن دقیق قطعات است.

    مارک جیلان مسئول آژانس انگلیسی "اینوفیت یو کی" مرتبط با این پروژه از کارخانه های فورمول یک مک لارن و جگوار/رد بول و تویوتا و ولیامز بازدید کرد.

    مسوولان شرکت رنو می گویند که مهندسان خودرو تجارب خود در زمینه تولید تجهیزات پیشرفته سه بعدی را در این زمینه بکار گرفته اند و از توانمندی عظیم صنعتی کارخانجات نوین خود همانند  توانمندی های شرکت فنی رنو در گیانکور که بزرگترین مرکز پژوهش و توسعه در فرانسه است، بهره می گیرند.

    خودروسازی "نیسان" ژاپن نیز برای تولید یک دستگاه تنفسی جدید با مک لارن تولید کننده اتومبیل اسپور آمریکایی، مگیت شرکت انگلیسی دفاعی، هوانوردی و فضایی شراکت تشکیل داد.

    شرکت خودروساز هندی "ماهیندرا" نیز که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان رآکتور جهان می باشد، اعلام داشت که فعالیتهای مربوط به تولید دستگاه تنفسی در کارخانه های خود را آغاز کرده است.

    اما برخی مراکز و انیستیتوهای پژوهشی به این اقدام انتقاد می کنند و معتقدند این کار به گروههای تخصصی در این زمینه نیازمند است و خطوط تولید همانند کارخانه فورد در زمینه ساخت هواپیماهای جنگی به حل مشکل کمک نمی کند و فرق زیادی بین طراحی وسیله و چاپ سه بعدی آن و تولید آن در حجم گسترده وجود دارد.

    ویروس کرونا تاکنون 859 هزار 338 نفر را در جهان مبتلا و جان 42 هزار و 334 نفر را گرفته است.

    ویروس کرونا موسوم به « کوید 19»  اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو