فونیکسریمکسبهتام

معاون سازمان راهداری خبر داد:

کاهش ۷۰ درصدی سفر‌های ناوگان عمومی مسافری

عصر خودرو- معاون سازمان راهداری گفت: ​از ۲۵ اسفند ماه ۹۸ تا یازدهم فروردین ماه، تعداد سفر‌های ناوگان عمومی مسافری ۷۰ درصد کاهش و جابه جایی تعداد مسافرین ۷۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

کاهش ۷۰ درصدی سفر‌های ناوگان عمومی مسافری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان با بیان اینکه ​از 25 اسفند ماه 98 تا یازدهم فروردین ماه، تعداد سفر‌های ناوگان عمومی مسافری 70 درصد کاهش و جابه جایی تعداد مسافرین 76 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است، اظهار کرد: پس از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز استفاده از ناوگان عمومی مسافری روند کاهشی داشته است؛ به نحوی که بیش از 20 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

    معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره آخرین وضعیت ترمینال‌های مسافری و ایجاد محدودیت و ممنوعیت برای سفر‌های نوروزی، بیان کرد: در شرایط فعلی، رویکرد صحیح در حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری، ارجحیت انجام سفر‌های ضروری و اجتناب ناپذیر مردم با ناوگان حمل و نقل عمومی بوده، زیرا قابل بررسی و مدیریت است؛ لذا سیاست صحیح فعلی، ایجاد محدودیت‌ها به صورت مدیریت شده و انجام سفر‌ها به صورت کنترل شده است و نه ممنوعیت سفر‌ها.

    وی در خصوص اینکه چگونه سفر‌های غیرضروری مردم در این زمینه کنترل خواهد شد، اعلام کرد: با توجه به سازو کار‌های اتخاذ شده و تعطیلی کلیه اماکن اقامتی، تفریحی و سیاحتی عملا استفاده از حمل و نقل عمومی با قصد سفر‌های ضروری و غیر قابل اجتناب در حال انجام است که گریزناپذیر است، تدابیر لازم برای تامین سلامت و بهداشت سفر‌های ناوگان عمومی در مراحل تهیه بلیت و حین سفر‌ها اتخاذ و ابلاغیه‌های مربوطه صادر شده است که با اجرای آن‌ها از سوی شرکت‌های حمل و نقل مسافری، رانندگان و رعایت خود مسافران شرایط مطلوب برای انجام سفر‌های ضروری تامین می‌شود.

    معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: استقرار تیم‌های بهداشتی ذی ربط همچون هلال احمر و اورژانس در هر یک از استان‌ها برای کنترل وضعیت سلامت راننده و مسافران در محل پایانه‌های مسافری جاده‌ای در مبدا و مقصد سفر‌ها متعاقب صدور صورت وضعیت برای ناوگان اعزامی بهترین اقدامی بوده که در قالب پایانه‌ها مدنظر بوده است و چنانچه با قوت و مستمر با اهتمام استانداران و مدیران و عوامل استانی پی گیری شده و تداوم یابد، قطعا ضریب اطمینان بالاتری در خصوص سلامت و بهداشت مسافران عزیز تامین خواهد شد.

    قربانی افزود: علاوه بر کنترل‌های ارشادی و عملیاتی مذکور، مسئولیت کنترل مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها به عهده نیرو‌های محترم انتظامی است که شواهد و قرائن حکایت از کنترل جدی در این زمینه دارد.

    وی یاد آور شد: بسته‌های حمایتی در دو گروه حمایت‌های عمومی شامل کمک‌های یارانه‌ای دولت و وام خرید کم بهره برای کلیه آحاد آسیب پذیر خانواده حمل و نقل که بیشترین ضرر‌ها را متحمل شده اند در دست پیگیری و کارسازی است، در خصوص حمایت‌های تخصصی هم اقدامات متنوعی همچون تخصیص سوخت یارانه‌ای، حذف هزینه‌های جاری در فرآیند فعالیت‌ها مثل تمدید غیرحضوری کارت هوشمند و پیگیری تعویق در پرداخت حق بیمه و موارد مشابه مد نظر می‌باشد که به محض نهایی شدن و قطعیت آن‌ها موارد جدید اطلاع رسانی خواهند شد.

    معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اعلام کرد: هیچ یک از پایانه‌های مرزی از سوی کشورمان مسدود نیست و برخی به صورت یک طرفه از سوی کشور‌های مقابل مسدود شده است البته این موضوع بین سایر کشور‌های دیگر جهان هم در این ایام و شرایط خاص هم اتفاق افتاده است.

    وی افزود:مرز‌های چزابه، شلمچه، مهران و خسروی با عراق تا تاریخ 27 فروردین، رازی، سرو و بازرگان با ترکیه، سرخس، اینجه برون، لطف آباد و باجگیران با ترکمنستان تا 11 اردیبهشت ماه، مسدود است و میرجاوه با پاکستان به مدت 2 هفته از 25 اسفند مسدود بوده که البته فعلا بازگشایی نشد.

    قربانی همچنین بیان کرد: سایر مرز‌ها با ظرفیت کامل به فعالیت ادامه می‌دهند و ارتباط ریلی با کشور‌های ترکمنستان و ترکیه برقرار است. رایزنی‌ها با وزارت بهداشت کشورمان و کشور‌های همسایه به منظور تهیه پروتکل بهداستی مشترک در حال انجام است تا نگرانی در حوزه حمل ونقل بین الملل و ترانزیت جاده‌ای کالا برای همه کشور‌ها برطرف گردد.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو