فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر بهداشت:

ترافیک امروز تهران ما را نگران کرده است

عصر خودرو- معاون وزیر بهداشت گفت: میزان ترافیک امروز تهران ما را نگران کرده است و این افراد می‌توانند ویروس را به منزل یا محل کار انتقال دهند.

ترافیک امروز تهران ما را نگران کرده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در ارتباط ویدئویی با خبرنگاران گفت: در استان‌هایی که زودتر این بیماری شروع شد و استان‌های پرخطر است روند رو به نزول است و تعداد بیشتری از استان‌ها در حال حاضر این روند را دارند و هنوز برخی استان‌ها روند صعودی نسبی از لحاظ ابتلا و مرگ‌ومیر را دارند این استان‌ها استان‌هایی هستند که شیوع بیماری در آنها زودتر آغاز شده است. درباره تهران نگران هستیم هرگونه وجود ویروس در حد متوسط به دلیل کلیدی بودن این استان می‌تواند باعث انتشار ویروس شود.

    وی گفت: روند ابتلا در کشور در اکثر استان‌ها نزولی است اما این به معنی کنترل و سرکوب بیماری نیست ما هنوز درباره ویروس نگران هستیم، سطح ترافیک امروز تهران ما را نگران کرده است و این افراد می‌توانند ویروس را به منزل یا محل کار انتقال دهند.

    معاون وزیر بهداشت ادامه داد: همکاری مردم در زمنیه فاصله گذاری اجتماعی کم نظیر بوده است، در روز 13 نوروز هم مردم به خوبی رعایت کردند، و ارتباط درون منزل نیز به حد اقل رسیده است و با آگاهی که مردم پیدا کردند مهم‌ترین یار و یاور ما هستند و ممکن است برخی متخلفان ما و مردم را گرفتار کنند، فاصله‌گذاری اجتماعی باید به حداکثر ممکن برسد و اگر ما بخواهیم سطح ارتباط اجتماعی را به سطح دی و بهمن سال گذشته برسانیم با پیک مجدد بیماری مواجه خواهیم بود.

    حریرچی درباره تشدید فاصله‌گذاری اجتماعی توضیح داد: ما 2 موضوع داریم، یکی کنترل بیماری و کاهش مرگ و میر و بیماری‌زایی است. هدف دیگر کاهش اثرات اقتصادی اجتماعی ویروس است. جمله کلیدی این است که این 2 هدف، متناقض هستند و حصول هر 2 با هم حاصل نمی‌شود. مهم این است که فاصله گذاری اجتماعی به معنای کاهش تماس افراد با هم، هدف ما است اما باید دید اقتصاد ما چقدر تحمل آن را دارد. چون ایران علاوه بر کرونا، با تحریم هم می‌جنگد.

    معاون کل وزیر بهداشت درباره تدابیر بهداشتی در زندان‌ها گفت: با تمهیدات اندیشیده شده، زندان‌های ما از لحاظ میزان کرونا جزء پایین‌ترین جاها بودند، اما متاسفانه تعدادی از افراد معتاد و زندانی‌ها، برخی تجمعات را داشتند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو