فونیکسریمکسبهتام

خسارت ۸۷۰ میلیارد تومانی سیلاب اخیر به جاده‌ها

۸۵۶ راه روستایی بازگشایی شد

عصر خودرو- معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در سه سیلاب اخیر، ۹۰۱ راه روستایی مسدود شده بود، گفت: در حال حاضر فقط ۴۵ راه روستایی مسدود در چهار استان کرمان، هرمزگان، گلستان و سیستان و بلوچستان داریم.

۸۵۶ راه روستایی بازگشایی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، رضا اکبری در تشریح آخرین وضعیت محورهای در استان‌هایی که در بارش‌های یک‌ماه اخیر دچار سیلاب شده بودند، توضیح داد. اخیراً سه مرحله سیلاب در جاده‌های کشور داشتیم و 19 استان درگیر سیل شدند، اما بیشترین خسارت در 11 استان به جاده‌ها ایجاد شد.

    وی ادامه داد: در سیلاب اخیر 9 هزار و 934 کیلومتر جاده آسیب دید و 886 دستگاه پل و ابنیه فنی تخریب شد.

    معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه 576 محور در سیلاب‌های اخیر آسیب دید، گفت: در حال حاضر 45 راه روستایی مسدود باقی مانده است و همچنین محورهای شریانی شهداد - نهبدان، خلخال - اسالم و خرم‌آباد - پلدختر در حال حاضر مسدود است.

    اکبری گفت: 901 راه روستایی در سیلاب‌های اخیر مسدود شده بود که اغلب آنها باز شد و در حال 45 راه روستایی مسدود داریم.

    معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: این 45 راه روستایی مسدود در استان‌های کرمان (پنج محور)، هرمزگان (34 محور)، گلستان (2 محور) و سیستان و بلوچستان (4 محور) است.

    اکبری گفت: در حال حاضر در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش خاصی نداریم و امیدواریم این محورهایی که دچار سیلاب شده‌اند، با فروکش کردن آب به سرعت بازگشایی و اصلاح شوند.

    معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: آخرین برآورد خسارتی که از کل محورهای آسیب‌دیده از سیلاب داشتیم، رقم 870 میلیارد تومان بود که به ستاد وزارت راه و شهرسازی اعلام شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط