فونیکسریمکسبهتام

افت فروش جهانی کیاموتورز

عصر خودرو- میزان فروش جهانی شرکت خودروسازی کیا موتورز در مارس ۲۰۲۰ با کاهشی ۶.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است.

افت فروش جهانی کیاموتورز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، شرکت خودروسازی کیا موتورز در کره جنوبی به تازگی با انتشار آمار و گزارش های جدید از میزان فروش از محصولات مختلف خود، اعلام کرده که در ماه گذشته میلادی، مارس 2020، 226 هزار و 960 دستگاه خودرو در بازارهای جهانی فروخته و عرضه کرده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته یعنی مارس 2019،   6.4 درصد کاهش یافته است.

    از جمله خودروهای موفق و پرفروش این برنده کره ای در جهان می‌توان به ترتیب به شاسی بلند کیا اسپورتیج با فروش 28 هزار و 977 دستگاه، کیا سلتوس با فروش 27 هزار و 806 دستگاه و سدان کیا فورته با فروش 21 هزار و 194 دستگاه اشاره کرد.

    گزارش‌های منتشر شده در وب سایت automobilsport همچنین نشان می دهد میزان فروش این برند در وطن خود یعنی کره‌جنوبی با رشدی 15.3 درصدی مواجه بوده و توانسته 51 هزار و 8 دستگاه را روانه بازار این کشور کند. این در حالی است که میزان فروش آن در مارس 2019 تنها 44 هزار و 233 دستگاه بوده است و این بدان معناست که از آوریل  2018، این نخستین باری است کیاموتورز توانسته در بازار کره بالغ بر 50 هزاردستگاه بفروشد.

    البته به عقیده کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو معرفی و عرضه خودروهای جدید همچون سدان اپتیما و شاسی بلند سورنتو نیز در رشد و افزایش تقاضای فروش تاثیر بسزایی داشته است.

    میزان فروش محصولات کیا موتورز اما در بازارهای جهانی تحت تاثیر شروع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا یا بیماری کوبید 19 که منجر به افت شدید تقاضا و تعطیلی و قرنطینه در بسیاری از کشورهای جهان شده است، 11.2 درصد کاهش یافته و روی عدد 175 هزار و 952 دستگاه ایستاده است.

    این در حالی است که میزان فروش آن در بازارهای جهانی در مارس 2019 میلادی، 198 هزار و 137 دستگاه ثبت و گزارش شده بود.

    این شرکت همچنین به منظور مقابله با گسترش ویروس کرونا بسیاری از کارخانه های خود در کشورهای مختلف را به طور موقت تعطیل و فعالیت آنها را متوقف و اعلام کرده است.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو