فونیکسریمکسبهتام

کرونا هم حریف عدم اجرای طرح ترافیک نشد

تاثیر۲۰ درصدی طرح فاصله گذاری در ساعات شلوغی مترو!

عصر خودرو- اجرای طرح ترافیک از امروز آغازشد. برخی از مسوولان با اجرای طرح در شرایط کرونایی مخالف هستند و عده ای هم اصرار به اجرای طرح دارند. سرپرست معاونت حمل و نقل می گوید تغییراتی در اجرای طرح داده ایم تا افرادی که به سرکار می روند دچار مشکل نشوند.

تاثیر۲۰ درصدی طرح فاصله گذاری در ساعات شلوغی مترو!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، قرار است بر اساس تصمیم شورای عالی ترافیک  از ساعت 7:30   تا 19  امروز طرح ترافیک در تهران اجرایی شود و از ساعت 14 تا 16 نیز به شهروندان اجازه داده می شود از داخل طرح یک بار بدون اینکه هزینه ای پرداخت کنند خارج شوند.

    بر اساس اعلام مسوولان دولتی از امروز ساعت کاری ادارات از ساعت 7 تا 14 شده و طرح ترافیکی که در نظر گرفته شده به گونه ای است که کارمندان قبل از ساعت شروع طرح به محل کار رسیده و بعد از اتمام کار هم به آنها فرصت داده شده بدون پرداخت هزینه ای از طرح خارج شوند بدین ترتیب کارمندان می توانند به راحتی در محدوده طرح ترافیک تردد کنند.

    شهروندان باید از امروز در کارت شهروندی خود حداقل 56 هزار تومان اعتبار داشته باشند؛ چراکه در غیر این صورت طرح ترافیک برای آنها با ضریب یک حساب می‌شود و در واقع 20 درصد به ضرر آنها خواهد بود.

    عده ای مخالف اجرا و عده ای هم موافق اجرای طرح ترافیک هستند

    یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در این  باره گفت:  2 گروه در جامعه هستند که یک عده با اجرای طرح ترافیک موافق و عده ای با اجرای آن مخالف هستند. عده ای می گویند با برداشتن طرح ترافیک در روزهای کرونایی شهروندان را برای حضور در خیابان دعوت می کنیم.

    وی ادامه داد: عده ای هم می گویند باید این طرح برداشته شود تا شهروندان با وسیله نقلیه شخصی خود تردد کنند و به سمت سیستم حمل و نقل در روزهای کرونایی نروند.

    کارمندان بدون خرید طرح می توانند تردد کنند

    به گفته سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران صراحتا در اجرای طرح ترافیک حسن و عیوبی وجود دارد همانطور که در عدم اجرای آن هم حسن ها و معایبی وجود دارد.  هنر است که حسن بودن و نبودن را با هم داشته باشیم . با اجرای طرحی که قرار است از امروز اجرا شود برای کارمندانی که از ساعت 7 تا 14 سر کار هستند می توانند از طرح بدون پرداخت هزینه ای استفاده کنند و قطعا مشکلی هم ندارند و قرار نیست طرحی هم خریداری کنند.

    وی ادامه داد: ولی برای کسانی که وسط روز قصد دور دور کردن را دارند موانعی ایجاد می کند.

    به گفته حجت، با اجرای طرح با این روش کارمندان می توانند استفاده کنند و سایرین  هم دیگر دعوت به حضوردر  شهر نمی شوند.

    نمی توانیم بر اساس نظر افراد تصمیم بگیریم

    سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که عده ای  مخالف اجرای طرح هستند، گفت:  شورای ترافیک تهران با اجماع نظرها به این نتیجه رسید که طرح از امروز اجرا شود، ما نمی توانیم بر اساس نظر افراد تصمیم بگیریم ، اگر قرار است طرح اجرا نشود باید ستاد کرونا تصمیم بگیرد ما تابع نظر ستاد هستیم نه نظر افراد.

    وی بیان کرد: با نظر بنده به تنهایی هم طرح اجرا نمی شود بلکه عده ای باید با هم به اجماع برسند.

    اما از سوی برخی از اعضای شورای شهر تهران با اجرای طرح ترافیک با توجه به شیوع کرونا مخالف هستندو معتقدند نباید این طرح اجرایی شود تا مردم به راحتی بتوانند از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند.

    اجرای طرح ترافیک را متوقف کنید

    علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران  از شورای ترافیک خواست تا اجازه بدهند اجرای طرح ترافیک همچنان متوقف بماند.

    وی  در صفحه  شخصی  خود، نوشت: اگر هدف از طرح ترافیک، کاهش تردد و در نتیجه کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوت است؛ ان شاء الله که با محدودسازی مشاغل و اصناف، این اهداف حاصل شده است.

    وی گفت: شورای ترافیک تهران به ریاست شهردار اجازه بدهند طرح ترافیک همچنان متوقف بماند تا جمعیت بیشتری به سوی مترو و اتوبوس گسیل نشود.

    اجرای طرح ترافیک صدای زالی هم در آورد/سرایت ویروس کرونا

    انتقادها به اجرای طرح ترافیک ادامه دارد همچنین زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: با توجه به امکان تجمع بیش از حد افراد در ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و نشستن متراکم تر افراد در کنار یکدیگر احتمال گسترش و سرایت بیماری نیز افزایش می یابد و پیشنهاد ما این است که فعلا طرح ترافیک اجرا نشود.

    قرار است از امروز برخی از صنوف باز شود و گام دوم فاصله گذاری اجتماعی با رعایت الزامات سلامت محیط و کار در واحدهای صنفی و صنعتی  اجرا شود. میزان تردد از  امروز افزایش می یابد به همین دلیل برخی از  مسوولان وزارت بهداشت با اجرای طرح ترافیک مخالفت کردند.

    شهرداری اجرای طرح ترافیک را تعویق بیندازد

    محسن فرهادی  معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در این باره گفت: ستاد ملی کرونا در جلسات مخالف انجام طرح ترافیک در تهران است؛ چرا که با اجرای آن یا باید از تاکسی استفاده شود یا مترو و اتوبوس.

    وی ادامه داد:  البته به تاکسی‌ها اعلام شده که طبق راهنمای تدوین شده، در صندلی عقب خودرو تنها دو مسافر سوار شوند، در اتوبوس‌ها نیز با 50 درصد ظرفیت و در مترو هم اعلام شده که مسافر ایستاده ممنوع بوده و نصف ظرفیت واگن‌ها مسافرگیری شود طبیعتا این موضوع ایجاد صف خواهد کرد. بنابراین پیشنهاد ما این بوده که شهرداری تهران طرح ترافیک را به عقب اندازد. البته اجرای گام دوم فاصله گذاری اجتماعی در تهران از 30 فروردین ماه اجرایی می‌شود.

    البته برخی از اعضای شورای شهر تهران طی نامه ای به پیروز حناچی شهردار تهران  در هفته پیش خواستار لغو اجرای طرح ترافیک در تهران شدند.

    حجت نظری عضو جوان شورای شهر تهران  با انتشار نامه‌ای به شهردار تهران، خواستار توقف اجرای طرح ترافیک در پایتخت تا ریشه‌کنی کامل کرونا شده بود.

    اجرای طرح ترافیک یعنی افزایش جمعیت در مترو و اتوبوس

    وی با انتقاد از تصمیم شورای ترافیک گفت: «اجرای ‌طرح ترافیک در تهران در شرایطی که به دستور رییس جمهور دو سوم کارمندان نیز باید سرکار بروند، یعنی افزایش جمعیت در واگن‌های مترو و اتوبوس».

    وی ادامه داد که پیامد اجرای طرح ترافیک، ایجاد موج ابتلا به ‌کرونا در پایتخت است.

    عضو شورای شهر تهران  تأکید کرد که هفته پیش در نامه به شهردار تهران گفتم که طرح ترافیک باید تا زمان ریشه‌کنی کرونا متوقف شود.

    یکی از طرح های که قرار است برای جلوگیری از شیوع کرونا در تهران اجرایی شود طرح فاصله گذاری اجتماعی است.

    در برخی از ایستگاه های مترو رد پاهایی با فاصله در ایستگاه ها و روی پله برقی ها نصب شده است و این سوال پیش می آید که آیا در شلوغی صبح مترو افراد متوجه این نشانه گذاری ها می شوند؟

    نشانه گذاری در شلوغی مترو 10 تا 20 درصد جوابگوست

    یوسف حجت سرپرست  معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در این باره گفت: در خلوتی مترو این کار جوابگو است و امکان رعایت فاصله وجود دارد اما در شلوغی مترو این کار امکان پذیر نیست و شاید 10 الی 20 درصد جوابگو باشد.

    تردد 250 هزار نفر با مترو در روزهای کرونایی

    وی با بیان اینکه بعد از تعطیلات روزانه حدود 250 هزار نفر با مترو تردد می کردند گفت: این در حالی است است که قبل از شیوع کرونا روزانه بیش از یک میلیون 800 هزار نفر با مترو تردد می کردند.

    به گفته سرپرست  معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، در حال حاضر مسافران کم است و مترو همچنان با 80 تا 90 درصد ظرفیت خود در حال فعالیت است و تقریبا در ایستگاه ازدحام جمعیت  نداریم.

    وی به برخی از عکس ها که از ازدحام جمعیت در مترو در این روزها منتشر شده اشاره کرد و گفت: در برخی نقاط گلو گاه هایی وجود دارد که در حال شناسایی هستیم و برای این نقاط اتوبوس های پیش بینی کرده ایم تا مردم به جای مترو از این مد حمل و نقل استفاده کنند.

    حجت با تاکید بر اینکه داستان رزرو صندلی در اتوبوس نیست، گفت: در این اتوبوس ها برای هر فرد 2 صندلی اختصاص  یافته تا فاصله کم شود.

    سرپرست  معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در خصوص اتوبوس های اختصاص یافته در این زمینه گفت: فعلا 50 اتوبوس در نظر گرفته شده و در حال تفاهم هستیم تا هرچه سریعتر گلو گاه ها را از بین ببریم.

    مردم فاصله را رعایت کنند

    البته ترفع مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران هم در خصوص تعیین محل نشستن و ایستادن در اتوبوس های پایتخت از مردم خواسته است که هنگام سوار شدن به اتوبوس فاصله های تعیین شده را رعایت کنند.

    بر اساس این گزارش قرار است برخی از صنوف فعالیت خود را از امروز آغاز می کنند و همچنین قرار است از امروز طرح ترافیک در تهران با تغییراتی اجرا شود برخی نقدهایی به اجرای طرح داشته و برخی هم معتقدند عدم اجرای طرح باعث شلوغی و دعوت مردم در این روزها به شهر می شود حال باید در روز اول این طرح اجرا شود تا دید تبعات آن چگونه خواهد بود این در حالی است که در روزهای قبل که طرح اجرا نشد در برخی از خطوط مترو و اتوبوس شاهد ازدحام جمعیت بودیم و این اقدام در این روزهایی کرونایی خطرناک است  چرا که باعث شیوع این ویروس می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو