فونیکسریمکسبهتام

خودروسازان اروپا به تدریج تولید خود را از سر می گیرند

عصر خودرو- خودروسازان بزرگ دنیا از جمله فولکس واگن، تویوتا، هیوندای و ولوو پس از یک ماه تعطیلی به خاطر شیوع ویروس کرونا به تدریج کارخانه های خود را در اروپا بازگشایی می کنند.

خودروسازان اروپا به تدریج تولید خود را از سر می گیرند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، خودروسازان بزرگ دنیا پس از یک ماه تعطیلی به خاطر شیوع ویروس کرونا به تدریج کارخانه های خود را در اروپا بازگشایی می کنند. شیوع این ویروس ضربه بزرگی به صنعت خودروسازی بوده و باعث بزرگترین رکود در این صنعت از زمان بحران بزرگ مالی شده است.

    خودروسازی فولکس واگن آلمان که حدود 490 هزار کارگر در اروپا دارد (حداکثر نیروی کار جهانی این خودروسازی حدود 670 هزار نفر است) اعلام کرد تولید خودروهای سواری در کارخانه های تسویکاو در آلمان و براتیسلاوا در اسلواکی از بیستم آوریل آغاز می‌شود. سایر کارخانه‌ها در آلمان، پرتغال، اسپانیا، روسیه و آمریکا تولید خود را هفته آینده از سر می‌گیرند. انتظار می‌رود تولید در آفریقای جنوبی، آرژانتین، برزیل و مکزیک از ماه مه آغاز شود.

    به گفته رالف برندستاتر از مدیران فولکس واگن، با تصمیم دولت های فدرال و ایالتی در آلمان و کاهش محدودیت ها در سایر کشورهای اروپایی ،شرایط آغاز تدریجی تولید فراهم شده است.

    این شرکت اعلام کرد اقداماتی برای کاهش خطر ابتلای کارگرانش به ویروس کرونا در پیش گرفته است و در ابتدا ساعت‌های کار آنها کاهش خواهد یافت.

    تویوتا، خودروسازی بزرگ ژاپن اعلام کرد تولید در کارخانه هایش در فرانسه و لهستان را که از اواسط ماه مارس متوقف شده بودند، از 22 آوریل با حجم کم تر آغاز می کند.

    این خودروسازی کار خود را در فرانسه تنها با یک شیفت آغاز می کند. کارگران معمولاً سه شیفت کار می کنند. شرکت تویوتا اعلام کرد به نظر می رسد بهترین راه برای آغاز فعالیت ها کاهش فشار بر کارگران و تمرکز بر بهداشت و ایمنی آنهاست.

    هیوندای گزارش داد کارخانه خود در جمهوری چک را در روز سه شنبه با دو شیفت کاری به جای سه شیفت آغاز می کند.  خودروسازی ولوو قصد دارد فعالیت خود را در کارخانه اش در تورسلاندای سوئد از روز دوشنبه از سر بگیرد. تولید رنو در پرتغال آغاز شده است و این خودروسازی تصمیم دارد کارخانه خود در رومانی را هم در هفته آینده بازگشایی کند.

    خودروسازی فراری اعلام کرد کارخانه هایش در مارانلو و مودنا همچنان تا سوم ماه مه بسته خواهند بود.

      تعطیلی های ناشی از ویروس کرونا به تدریج در اروپا کاهش می یابد و انتظار می‌رود 300000 کارگر در مادرید اسپانیا در روز دوشنبه بر سر کارهای خود باز گردند. آلمان هم قصد دارد برخی محدودیت ها را از اول همین هفته کم کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو