فونیکسریمکسبهتام

بررسی قیمت‌ها در بازار روغن‌موتور و فیلترها؛

یک سرویس دوره‌ای ساده، چند؟

عصر خودرو- وقتی می‌خواهید ماشین بخرید، باید همیشه علاوه بر قیمت خود خودرو، مبالغی را هم برای هزینه‌های جانبی کنار بگذارید.

یک سرویس دوره‌ای ساده، چند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، هزینه‌هایی مثل بیمه شخص ثالث و بدنه، سرویس‌های دوره‌ای و تعمیراتی که ممکن است به دلیل استفاده ناصحیح از خودرو مجبور به انجام آن بشوید. در این مطلب نگاهی به بازار لوازمی می‌اندازیم که در هر سرویس دوره‌ای باید تعویض یا بازبینی شوند.

    جنس داخلی بخریم یا وارداتی؟
    بعضی‌ها اصرار دارند که اگر برای خودروشان از اجناس وارداتی استفاده کنند حتماً سلامت خودرو برای مدت طولانی‌تری تضمین می‌شود و اگر جنس ایرانی استفاده کنند خودروشان سریع مستهلک می‌شود. این تفکر از ابتدا اشتباه است. وقتی در مورد قطعات مصرفی خودرو صحبت می‌کنیم باید در نظر داشته باشیم مهم‌ترین مسئله‌ای که باعث سلامت ماندن خودرو شما می‌شود، کیفیت وسیله مورداستفاده است. وقتی در مورد روغن  صحبت می‌کنیم، باید توجه داشته باشیم که گرید و تکنولوژی ساخت روغن لزوماً در نمونه‌های خارجی بهتر و جدیدتر نیست. روغن 10W40 SN چه ساخت شرکت بهران و ایرانول باشد و چه از یک شرکت خارجی خریداری شود همان استاندارد را دارد. بنابراین باید تعصب‌ها را کنار گذاشت و محصولات را بر اساس تکنولوژی ساختشان قضاوت کرد. همین داستان عیناً برای فیلتر، تسمه و شمع و بقیه ادوات مصرفی ماشین برقرار است.

    جمع‌بندی
    با توجه به اعدادی که در جداول بالا می‌بینید، یک خودرو تولید داخل مثل سمند برای هر بار سرویس دوره‌ای با اجناس ایرانی حدود 300 هزار تومان هزینه ‌برمی‌دارد و همین سوری تعویض روغن و فیلتر و شمع‌ها با اجناس خارجی حدود 600 تا 700 هزار تومان هزینه در بر خواهد داشت. به استناد اعداد درج‌شده در جداول بالا که از مراکز معتبر خریدوفروش لوازم‌یدکی خودرو استعلام گرفته‌شده، تفاوت اجناس خارجی و ایرانی در بسیاری از محصولات بسیار مشهود است. تفاوت قیمت ناشی از هزینه‌های گمرکی، واردات، حمل‌ونقل و فروش مویرگی که هرکدام بر ارزش قیمتی کالا می‌افزاید ولی تأثیری بر روی کیفیت آن ندارد.
    هدف از این مطلب ممانعت از خرید اجناس خارجی و حمایت صرف از تولیدات داخلی نیست بلکه هدف نشان دادن سطح کیفی قطعات در مقایسه با نمونه‌های خارجی است. پس بهتر است در زمان خرید به‌جای انتخاب نام‌های خارجی و پرداخت هزینه بیشتر به امید دریافت کیفیت بالاتر، به استاندارد ساخت خودرو خود نگاه کنیم و با ت.جه به آن بهترین جنس را با بهترین کیفیت انتخاب کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو