فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر:

ممکن است دیگر ارزمان نیمایی باشد

هشدار اتمام موجودی انبارهای تایر

عصر خودرو- سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر ضمن هشدار نسبت به اتمام ذخایر انبار فعالان حوزه تایر به دلیل عدم تخصیص ارز از بهمن ماه سال گذشته، گفت: احتمالا طبق اعلام شفاهی اعلام وزارت صمت، از این پس ارز تخصیص یافته به این صنعت، ارز نیمایی خواهد بود.

ممکن است دیگر ارزمان نیمایی باشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مصطفی تنها نسبت به اتمام ذخایر انبار عرضه‌کنندگان تایر هشدار داده و اظهار کرد: از بهمن ماه به بعد برای حدود 10 کارخانه تایرسازی که داریم، تخصیص ارزی صورت نگرفته است و طی این مدت که به دلیل نداشتن ارزی، نتوانسته‌اند مواداولیه مورد نیاز خود را تامین کنند، تولید تایر افت کرده و موجودی انبارها را روبه اتمام رسانده است.

    سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر ادامه داد: مقداری کارخانه‌ها متناسب با توان نقدینگی که دارند، به طور سه تا چهار ماه مواداولیه مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند تا موجودی کف انبارهایشان سه-چهار ماه باشد؛ اما این موجودی‌ها جاودان و بی‌نهایت که نیستند. زمانی که از بهمن‌ماه تاکنون تخصیص ارز صورت نگرفته، این خطر وجود دارد که مواداولیه کارخانه‌ها تمام شود.

    وی با بیان اینکه زمانیکه ثبت سفارش صورت می‌گیرد و ارز آن تامین می‌شود، مدت زمانی طول می‌کشد تا مواداولیه مورد نیاز تامین و به ما برسد، گفت: اینطور نیست که بلافاصله پس از واریز مبلغ، مواداولیه بار کشتی شده و به دست ما برسد؛ بنابراین باید سفارش از چند هفته پیش‌تر صورت گیرد تا آماده شده و سپس برای ما ارسال شود. بنابراین ما اعلام خطر کرده‌ایم و درخواست کرده‌ایم که پیش از آنکه موجودی کارخانه‌ها تمام شود، ارز مورد نیاز تخصیص داده شده تا بتوانیم سفارش‌های خود را ثبت کنیم تا کارخانه‌ها با توقف مواجه نشوند.

    سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر خبر داد: طی پیگیری‌های انجام شده، تاکنون به صورت شفاهی و غیر رسمی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به ما اعلام شده است که به احتمال زیاد از این پس ارز ما نیمایی باشد. نیمایی شدن ارز پیامدهایی به دنبال خود خواهد داشت. البته این موضوع هنوز به صورت کتبی ابلاغ نشده و ممکن است منتفی شود.

    تنها در رابطه با این پیامدها گفت: از جمله پیامدهای اقتصادی آن افزایش قیمت مواداولیه خارجی خواهد بود. باتوجه به اینکه مواداولیه یکی از ارکان اصلی قیمت تمام شده است، بر روی قیمت‌ها اثر گذاشته و متناسب با آن به مصرف‌کننده فشار خواهد آورد. با توجه به اینکه مشتری و مصرف‌کنندگان اصلی تایر عموما صنعت حمل‌ونقل است؛ بنابراین با افزایش هزینه‌های آن‌ها برای مشتریان آن‌ها نیز ایجاد هزینه خواهد کرد و این موضوع می‌تواند زنجیره‌وار در اقتصاد کشور برای تورمی شدن تاثیرگذار باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو