فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت بیمه دانا:

فروش بیمه‌نامه شخص ثالث در ۱۲ قسط خلاف قانون است

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت بیمه دانا گفت: شیوع ویروس کرونا یک اتفاق مقطعی است که نباید بر اساس اثرات آن بر روی یک رشته بیمه‌ای برای آن تصمیم سازی شود.

فروش بیمه‌نامه شخص ثالث در ۱۲ قسط خلاف قانون است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از چابک‌آنلاین، ابراهیم کاردگر در خصوص عدم گزارش آمار خسارت‌های جعلی توسط شرکت‌های بیمه‌ای در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین گفت: گزارش خسارت‌‌های جعلی هر شرکت در حراست و بازرسی‌های شرکت موجود است و این گزارش‌ها به مبادی ذی‌ربط معمولاً ارسال می‌شود.

    وی، اظهارکرد:حدود 18 تا 20 درصد خسارت پرداختی‌های پرونده های شخص ثالث، می تواند تقلبی باشد که این تقلب در بیمه نامه درمان و سایر رشته ها هم احتمالاً موجود است.

    مدیرعامل شرکت بیمه دانا توضیح داد: در حال حاضر بیمه دانا نرم افزاری در دست نهایی شدن دارد که با استفاده از هوش مصنوعی تمامی پرونده ها را بررسی کرده و احتمال تقلب و تخلف در پرونده را گزارش می دهد اما تقلب و تخلف همیشه وجود داشته و دارد.

    کاردگر درخصوص افزایش هزینه‌های تکمیل درمان شرکت‌های بیمه‌ای با پایان یافتن قرنطینه، گفت: شرکت‌های بیمه‌ای چندین سال است که پوشش خدمات بیمه تکمیل درمان را به مردم ارائه می دهند، ناگهان اتفاقی مانند کرونا که پدیده خاصی است رخ می دهد که تاثیرگذاری آن بر روی هزینه های درمانی شرکت های بیمه ای مشخص نیست و با کاهش معرفی نامه یا هزینه درمان در این مدت نمی شود اظهارنظر مشخصی کرد.

    وی، تصریح کرد: مراجعه افراد به مراکز درمانی در یک مقطع زمانی 2 تا 3 ماهه متوقف شده و زمانی که اپیدمی کم شود مجددا به مراکز درمانی مراجعه می کنند یعنی هزینه ها به ماههای آتی سال جابه جا می شوند.

    مدیرعامل شرکت بیمه دانا توضیح داد: در اقتصاد زمانی که پدیده ای نادر اتفاق می افتد و روند کار را تغییر می دهد آن مقطع زمانی باید در تحلیل ها عدد صفر گذاشته شود یعنی این اثر آنی نباید روند تحلیل را تحت تاثیر قراردهد اگر این چنین شود نتیجه غلط استخراج می شود.

    کاردگر تصریح کرد: زمانیکه به دلیل کرونا تصادفات کاهش می یابد نباید برای کل سال در نظرگرفته شود زیرا یک اثر مقطعی است که نمی شود برای دوره 12 ماهه تعمیم داده شودو با برگشت به وضعیت سفید (عادی) سفرها افزایش یافته و در پی آن حادثه‌های جاده‌ای هم افزایش می یابد.

    وی  تاکید کرد: در مورد یک رشته بیمه‌ای مانند شخص ثالث که همیشه ضریب خسارت بالای 100 درصد داشته و مدت‌هاست شرکت های بیمه ای بابت این رشته ضرر می دهند با دوماه کاهش خسارت نمی توان تصمیم سازی کرد.

    مدیرعامل شرکت بیمه دانا در خصوص افزایش تعداد اقساط بیمه نامه شخص ثالث توسط برخی از شرکت های بیمه ای در گفت و گو با چابک آنلاین گفت: طبق قانون شخص ثالث برای افراد حقیقی 50 درصد نقد و مابقی در شش قسط باید تسویه شود و برای حقوقی 25 درصد نقد و بقیه در شش قسط باید تسویه شود  فروش 12 قسط خلاف قانون است و هر شرکتی که اقدام به اینکار کند خلاف قانون عمل کرده است و اگر بیمه مرکزی بداند شرکتی فروش 12 قسط دارد با آن برخورد خواهد کرد.

    کاردگر اظهار کرد: شرکت بیمه دانا طرح مهر دانا را به صورت کاملا نقد می فروشد که تاکنون بیش از هزار میلیارد تومان ظرف کمتر از 14 ماه فروش داشته است.

    وی، یکی از دلایل طراحی طرح مهردانا را عدم رعایت قانون توسط برخی از شرکت های بیمه ای عنوان کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو