فونیکسریمکسبهتام

کارشناس خودرو مطرح کرد:

خودروسازان را به مرگ گرفتند که به تب راضی شوند

افزایش حاشیه سود شرکت‌ها با اصلاح روش خرید

عصر خودرو- یک کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه خودروسازان با روش جدید قیمت‌گذاری خودرو وضعیت بهتری خواهند داشت، گفت: فروش خودرو با فرمول جدید بسیار بهتر از فروش با قیمت‌های سال۹۷ است.

خودروسازان را به مرگ گرفتند که به تب راضی شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از اقتصاد آنلاین، حسن کریمی‌سنجری درباره روش جدید قیمت‌گذاری خودرو که همان قیمت تمام شده به اضافه 10درصد سود است، اظهار کرد: اگر قیمت‌ تمام شده را واقعی محاسبه کنند خودروسازان با این فرمول وضعیت بهتری خواهند داشت، چراکه فروش با 10درصد سود بهتر از این است که خودرو را با قیمت سال97 بفروشند.

    این کارشناس بازار خودرو با انتقاد از عملکرد سازمان حمایت مصرف‌کننده درخصوص صنعت خودرو بیان کرد: سازمان حمایت با قیمت‌گذاری دستوری خودرو و تحمیل سیاست‌های غلط، بلایی بر سر شرکت‌های خودروسازی آورد که خودروسازان ناچار هستند این فرمول را قبول کنند؛ درواقع خودروسازان را به مرگ‌ گرفتند که به تب راضی شوند.

    کریمی‌سنجری اضافه کرد: اگر قیمت‌های تمام شده درست محاسبه شود خودروسازان وضعیت بهتری خواهند داشت چراکه این فرمول 10درصد سود به اضافه قیمت تمام شده بهتر از این است که خودرو را با قیمت سال97 بفروشند.

    به گفته این کارشناس خودرو، البته این حرف به معنای آن نیست که فرمول ارائه شده توسط شورای رقابت وضعیت خودروسازان را متحول خواهد کرد، اما با خسارت‌هایی که سازمان حمایت در طول زمان تصدی‌گری‌اش بر شرکت‌های خودروسازی وارد کرده، این روش کمک حال خودروسازان خواهد بود.

    او همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره روش‌های به سود رسیدن خودروسازان اظهار کرد: در همین راستا خودروسازان نیز باید تلاش کنند که با کاهش قیمت تمام شده حاشیه سودشان را افزایش دهند؛ باید بپذیریم که روش خرید شرکت‌ها غلط است و خودروسازان غالبا مواد اولیه را گران می‌خرند.

    کریمی گفت: از آنجا که 80درصد قیمت تمام شده را مواد اولیه تشکیل می‌دهد، این موضوع بسیار جای کار دارد و خودروسازان می‌توانند با اصلاح روش خرید، قطع واسطه‌ها و خرید در زمان مناسب قیمت تمام شده را تعدیل و با افزایش سود، از حاشیه زیان خارج شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو