فونیکسریمکسبهتام

وزیر اقتصاد فرانسه:

شرکت خودروسازی رنو ممکن است نابود شود

عصر خودرو- هشدار وزیر مالی فرانسه درباره احتمال حذف شرکت خودروسازی رنو در صورتی که به زودی کمک‌های لازم را دریافت نکند و گزارشی از ژاپن درباره این که شرکت خودروسازی نیسان به عنوان شریک رنو در حال بررسی تعدیل ۲۰ هزار نیرو است، زنگ هشدار را برای صنعت خودروسازی اروپا به صدا درآورد.

شرکت خودروسازی رنو ممکن است نابود شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، شرکت رنو و خودروسازی ژاپنی نیسان در بیش از دو دهه گذشته متحد بوده اند و قرار است استراتژی به روز شده خود را روز چهارشنبه اعلام کنند.

    شرکت رنو به عنوان یکی از خودروسازان سرمایه گذار در ایران ، خط تولید و مونتاژ چند مدل از این خودرو را در این کشور راه اندازی کرده بود اما به دلیل بیم از تحریم های آمریکا، بازار پرسود ایران را از دست داد.

    ابتدا اعلام شد که این طرح شامل بازنگری در ائتلاف این شرکت خودروسازی است که با بازداشت کارلوس غُصن (Carlos Ghosn)  رئیس و معمار این ائتلاف، در ژاپن در سال 2018 به اتهام سوء رفتارهای مالی کلید خورد؛ اتهامی که غصن آن را رد کرد.

    اما درخواست بازنگری از سوی نیسان اکنون اهمیت بیشتری پیدا کرده زیرا همه گیری کرونا تقاضای خودرو را کاهش داده و تولید را با بی نظمی مواجه کرده است.

    برونو لومر وزیر مالی فرانسه که دریافت وام 5 میلیارد یوریی برای رنو را برای کمک به عبور این شرکت از بحران کرونا بررسی می کند  روز جمعه هشدار داد که آینده این شرکت در آینده نیز در خطر قرار دارد.

    وی به رادیو 1 اروپا گفت: رنو ممکن است ناپدید شود.

    لومر گفت کارخانه فرانسوی رنو در شهر «فلینز» واقع در شمال غرب پاریس نباید تعطیل شود و این شرکت باید بتوانند تا حد امکان بسیاری از مشاغل را در فرانسه حفظ کند اما باید توان رقابتی وسازگاری خود با شرایط را  حفظ کند.

    مسئولان شرکت رنو به این اظهارات وزیر فرانسوی واکنشی نشان نداده اند.

    رنو در کارخانه فلینز مدل های رنو زوئی برقی و نیسان میکرا را تولید می کند و بر اساس وبسایت رنو، حدود دو هزار و 460 نفر کارمند تا پایان سال 2018 داشته است.

    این شرکت 40 کارخانه و 13 سایت پیشتیانی در 16 کشور دارد.

    تعدیل نیرو در نیسان

    خبرگزاری کیودوی ژاپن نیز گزارش داده که ممکن است 20 هزار شغل را در بین نیروهای کاری خود در سطح جهان و به ویژه در اروپا و کشورهای در حال توسعه حذف کند.

    دو نفر از افراد آگاه از این تصمیم به رویترز گفته اند که تعداد کارمندانی که این شرکت قصد تعدیل آنها را دارد هنوز نهایی نشده است.

    مسئولان نیسان از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو