فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

افتتاح ۶ کیلومتر از باند دوم محور هراز و تونل وانا

آغاز احداث آزادراه قم- اراک

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: روز ۵ خرداد ۴ پروژه افتتاح و آغاز عملیات احداث در مازندران به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس‌جمهور آغاز می‌شود. همچنین ساخت آزادراه قم- اراک به طول ۱۱۰ کیلومتر در کریدور آزادراهی تهران- بندر امام خمینی کلید می‌خورد.

افتتاح ۶ کیلومتر از باند دوم محور هراز و تونل وانا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، خیرالله خادمی اظهار داشت: روز5 خرداد مصادف با تعطیلات عید فطر 4 پروژه در استان مازندران شامل آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری و همچنین یک پروژه آزادراهی بین قم تا اراک کلید می‌خورد.

    *افتتاح 6 کیلومتر از باند دوم محور هراز و تونل وانا

    وی تصریح کرد: میزان 6 کیلومتر از باند دوم در محور هراز که مهمترین محور منتهی به شمال، زیباترین و کوتاهترین مسیر برای دسترسی به استان مازندران است روز 5 خرداد به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اغلب این 6 کیلومتر پل و تونل است، دو کیلومتر آن تونل ممتد وانا همچنین پل اتصال به تونل وانا است.

    خادمی افزود: برای این 6 کیلومتر مسیر بزرگراهی میزان 150 میلیارد تومان هزینه شده است.

    * افتتاح باند دوم محور ساری به پاک‌آب و سمنان

    وی اضافه کرد: پروژه دیگر که با حضور رئیس‌جمهور به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح می‌شود احداث باند دوم  بزرگراهی شهرستان ساری به سمت پاک‌آب و سمنان در ورودی استان مازندران و ورودی ساری است. این مسیر محور ترانزیتی برای رسیدن بار از بندر امیرآباد به بندر عباس و بالعکس است که با توجه به تراکم جمعیتی مشکلاتی ایجاد شده بود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: 17 کیلومتر از این مسیر از کل 22 کیلومتر به صورت بزرگراه 4 خطه افتتاح می‌شود. سراسر این مسیر باید تملک اراضی انجام می‌شد که هزینه داشت چون از حاشیه رودخانه عبور می‌کرد و دیواره با ارتفاع8 متر باید در کنار آن ساخته می‌شد.

    خادمی گفت: برای این پروژه 120 میلیارد تومان از منابع اعتباری دولت هزینه شده است.

    * آغاز عملیات احداث آزادراه قائم‌شهر- ساری

    وی بیان کرد: پروژه دیگری که با حضور رئیس‌جمهور به صورت ویدئو کنفرانس احداث آن آغاز می‌شود عملیات ساخت آزادراه قائم‌شهر به ساری است. این آزادراه در واقع کنار گذر جنوب ساری است و از قائم‌شهر به بعد از ساری به صورت آزادراه عبور می‌کند و بدین ترتیب گلوگاه ترافیکی که با ورود خودروها به ساری پیش می‌آمد از بین می‌رود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌این آزادراه 44 کیلومتر به صورت 6 خطه احداث خواهد شد و سرمایه‌گذاری آن 1400 میلیارد تومان به صورت مشارکت 50 درصد دولت و 50 درصد یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع خواهد بود.

    * آغاز احداث باند دوم مرزن‌آباد-دزدبن در محور چالوس

    خادمی افزود:‌پروژه دیگری که به صورت ویدئوکنفرانس احداث آن کلید می‌خورد ساخت باند دوم در محور چالوس بین مرزن‌آباد و دزدبن خواهد بود که در واقع مسیر 4 خطه می‌شود.

    وی توضیح داد: پیش از این خودروها پیش از ورود به آزادراه مرزن‌آباد- چالوس در نزدیکی مرزن‌آباد دچار گره ترافیکی می‌شدند که با احداث این مسیر گره ترافیکی حذف می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌این مسیر به طول 15 کیلومتر در قالب باند دوم آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود هزار و 140 میلیارد تومان هزینه داشته باشد.

    * آغاز عملیات آزادراه قم- اراک در کریدور سراسری تهران- بندر امام

    خادمی بیان کرد: پروژه دیگری که احداث آن در قالب ویدئوکنفرانس روز 5 خرداد با حضور رئیس‌جمهور آغاز می‌شود ساخت آزادراه قم تا اراک به طول 110 کیلومتر است که به عنوان کنار گذر شمالی شهر قم و بخشی از آزادراه سراسری تهران- بندرامام خمینی محسوب می‌شود.

    وی اضافه کرد: این کریدور آزادراهی کوتاه ترین کریدور آزادراهی از تهران به خلیج فارس است و به دلیل کوتاه بودن منافع اقتصادی نظیر کاهش مصرف سوخت، کاهش مدت زمان سیر، کاهش ترافیک و غیره دارد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم پیش از این در شهر قم با ترافیک سنگین مواجه می‌شدند که با احداث این مسیر آزادراهی این ترافیک حذف می‌شود.

    خادمی توضیح داد: طول این مسیر 110 کیلومتر است که برآورد سال98 آن 1298 میلیارد تومان است و پیش‌بینی می‌شود 2500 میلیارد تومان ارزش پروژه باشد.

    وی افزود:‌این پروژه به صورت 6 خطه توسط سرمایه‌گذار خصوصی و با همکاری دولت به صورت 50-50 آغاز می‌شود و مدت زمان ساخت آن 4 ساله خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو