فونیکسریمکسبهتام

رشد چشمگیر سهم خودروهای برقی از بازارهای جهانی

عصر خودرو- میزان فروش خودروهای برقی پاک و دوستدار محیط زیست در برخی از مناطق جهان در سالهای اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

رشد چشمگیر سهم خودروهای برقی از بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بسیاری از کشورهای جهان در سال های اخیر تصمیم گرفته اند با هدف مقابله با آلودگی هوا ، کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه‌ای و همچنین حفظ بیشتر محیط زیست به حمایت از خودروسازان فعال در صنعت تولید خودروهای الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی بپردازند.

    به همین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی نیز تصمیم گرفته اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت طراحی و توسعه خودروهای مذکور اقدام کنند تا در سال‌های آینده مشتریان بیشتری را به سمت و سوی این محصولات پاک جذب و ترغیب کنند.

    حالا بر اساس تازه‌ترین آمار و گزارش های منتشر شده در وبسایت cleantechnica، به نظر می رسد که میزان خودروهای برقی در برخی مناطق جهان از جمله کشورهای ایالات متحده آمریکا ، چین و اروپا از رشد قابل توجهی برخوردار شده است به گونه‌ای که در پنج سال اخیر سهم خودروهای برقی در ایالات متحده از 0.7 درصد به 1.9 درصد افزایش یافته است.

    سهم خودروهای برقی در بازار کشورهای اروپایی نیز از 1.3 درصد به 3 درصد و در چین نیز از یک درصد به 5.1 درصد در سال 2019 میلادی رشد افزایش پیدا کرده است.

    این بدان معناست که سهم خودروهای برقی از بازار فروش خودرو در چین بیش از 4 برابر افزایش یافته است و از آنجایی که این کشور از بزرگترین و مهمترین بازارهای فروش خودرو در جهان به شمار می‌رود، این امر می تواند یک نقطه امیدبخش در صنعت خودروسازی جهان محسوب شود و تاثیر به سزایی در تعیین آینده خودروهای برقی پاک و دوستدار محیط زیست داشته باشد.

    افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیش‌تر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

    از جمله محبوب ترین و بهترین خودروهای برقی موجود در بازارهای جهانی می توان به خودروی الکتریکی بی‌ام‌و آی3 (BMW i3) ،فولکس واگن ای‌گلف (VW e-Golf)، بی ام و 225 ایکس ای (BMW 225 XE)، بی ام و 530 ای (BMW 530 e)، میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی (Mitsubishi Outlander PHEV)، رنو زوئی (Renault Zoe)، خودروی پلاگین هیبریدی مینی کانتریمن (Mini Countryman)، خودروی الکتریکی اسمارت فورتور (Smart Fortour)، نیسان لیف (Nissan Leaf)، خودروی الکتریکی هیوندای آیونیک (Hyundai ioniq EV)، هیوندای کونا الکتریکی (Hyundai Kona EV)، تسلا مدل 3 (Tesla Model 3)، آئودی ای ترون (Audi e-Tron)، کیا سول الکتریکی (Kia Soul)، ولوو ایکس‌سی 60 پلاگین هیبریدی(Volvo XC60 PHEV)، پورشه پانامرا پلاگین هیبریدی (Porshe Panamera) ، کیا نیرو پلاگین هیبریدی (Kia Niro PHEV) و اسمارت فورتو ( Smart Fortwo EV) اشاره کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو