فونیکسریمکسبهتام

افزایش قیمت بنزین در آمریکا با ورود طوفان

عصر خودرو- شرکتهای انرژی در آستانه ورود طوفان گرمسیری کریستوبال به خلیج مکزیکو، روز جمعه ۱۰ درصد از سکوهای تولید نفت را تخلیه کرده و حدود ۳۰ درصد از تولید نفت فراساحلی را متوقف کردند که باعث شد قیمت بنزین بالاتر رود.

افزایش قیمت بنزین در آمریکا با ورود طوفان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مرکز ملی طوفان آمریکا اعلام کرد که طوفان گرمسیری کریستوبال روز جمعه در 860 کیلومتری جنوب دهانه رودخانه می سی سی پی بود و با سرعت 21 کیلومتر بر ساعت به سمت شمال حرکت کرد.

    شرکتهای اکوئینور، بی پی و اکسیدنتال پترولیوم تولیدشان را متوقف کرده و کارکنان سکوهای نفتی فراساحلی را تخلیه کردند و شرکتهای مورفی اویل و رویال داچ شل نیز بعضی از سکوها را تخلیه کردند.

    طبق اعلام اداره ایمنی و محیط زیست آمریکا، اپراتورها روز جمعه 65 سکوهای فراساحلی را تخلیه کردند و هفت دکل حفاری را از مسیر طوفان جابجا کردند.

    تعطیلی چاه‌ها تولید 544 هزار و 814 بشکه در روز نفت و 601 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی را متوقف کرد.

    قیمت بنزین برای تحویل فوری در منطقه گلف کاست روز جمعه که خریداران با پیش بینی احتمال اختلال بازارها به دلیل طوفان متقاضی خرید بودند، نیم پنی افزایش پیدا کرد.

    مرکز ملی طوفان آمریکا برای مناطق مختلف از لوییزیانا تا اوشن اسپرینگز می سی سی پی هشدار طوفان و افزایش طوفان صادر و اعلام کرد بادها با سرعت 64 کیلومتر بر ساعت می وزند و شدتشان به 96 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

    پیش بینی می شود طوفان کریستوبال پس از عبور از مناطق تولید نفت فراساحلی آمریکا، روز یکشنبه به مرکز لوییزیانا برسد. منطقه خلیج مکزیک نیمی از حدود 15 درصد تولید نفت آمریکا را تشکیل می دهند.

    سخنگوی شرکت اکوئینور اعلام کرد این شرکت کارکنان سکوی تایتان را تخلیه کرده است. شرکت بی پی هم تولید در سکوهای "تاندر هورس"، "آتلانتیس" و "نا کیکا" را کاهش داده و کارکنان غیرضروری را از سکوی "مد داگ" تخلیه کرده است.

    بر اساس گزارش رویترز، شرکت مورفی اویل اعلام کرد همه کارکنانش را از سکوهای منطقه خلیج مکزیکو تخلیه کرده است ولی به میزان از دست رفتن تولید خود اشاره نکرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو