فونیکسریمکسبهتام

کرونا آمار مرگ و میر تصادفات رانندگی را کاهش داد

عصر خودرو- مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی از کاهش ۲۲.۷ درصدی تصادفات منجر به مرگ در جاده‌های کشور از ابتدای امسال تا ۱۸ خرداد در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ خبر داد.

کرونا آمار مرگ و میر تصادفات رانندگی را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، بر اساس آنچه نفیسی رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی در جلسه با وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده سال گذشته میزان تصادفات منجر به فوت در داخل و خارج از حریم 16 هزار و 947 مورد بوده است که این میزان نسبت به سال قبل از آن 1.4 درصد کاهش داشته است.

    همچنین از ابتدای امسال تا 18 خرداد 10 هزار و 432 فقره تصادف منجر به فوت و جرح در شبکه جاده‌ای ثبت شده که منجر به فوت 1056 نفر در صحنه شده است. در مدت مشابه سال گذشته  14 هزار و 223 مورد تصادف ثبت شده که منجر به فوت 1367 در صحنه شد. در مجموع تعداد تصادفات 26.7 درصد، تعداد فوتی‌ها 22.7 درصد و تعداد تصادفات منجر به جرح 27 درصد کاهش داشته است.

    بر اساس این گزارش در سال 98 تردد ساعتی محورهای برونشهری 358 وسیله نقلیه در ساعت بوده است که نسبت به سال گذشته 1.9 درصد کاهش داشته است. همچنین در این سال در مجموع 688میلیون تردد بین استانی در کشور صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن یک دهم درصد کاهش داشته است.

    متوسط ماهانه جانباختگان تصادفات راه‌های برون‌شهری قبل و بعد از تغییرات قیمت سوخت و شیوع کرونا نیز موردبررسی قرار گرفته و بر این اساس در 8 ماه نخست سال 98 تعداد جانباختگان 8 هزار و 439 نفر بوده و در 4 ماه پایانی سال گذشته این تعداد2925 مورد ثبت شده است.

    بر اساس این گزارش طی 3 سال اخیر استان‌های یزد، بوشهر، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و گلستان به ترتیب دارای بیشترین میزان افزایش شاخص فوتی به تردد بوده است. در این مدت استان‌های قم، اردبیل، کردستان، گیلان، البرز و اصفهان نیز به ترتیب دارای بیشترین میزان کاهش شاخص فوتی به تردد بوده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط