فونیکسریمکسبهتام

کاهش ۵۲ درصدی فروش خودرو در اروپا

عصر خودرو- شیوع ویروس کرونا و سیاست‌ دولت‌ها برای قرنطینه عمومی منجر به افت چشمگیر خرید و فروش خودرو در بازار اروپا شده به طوری که این بازار در ماه مه میلادی با افت ۵۲.۳ درصدی فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه رو شد.

کاهش ۵۲ درصدی فروش خودرو در اروپا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از میزان، بازار خودروی اروپا با کاهش 52.3 درصدی فروش در ماه مه همچنان قربانی اجرای سیاست قرنطینه عمومی برای مهار شیوع ویروس کرونا در اکثر کشورهای عضو این اتحادیه بود.گزارش ماهانه انجمن تولیدکنندگان خودروی اروپا (ACEA) که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که بازگشایی تدریجی فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در ماه مه کمک چندانی به رونق بازار خودرو نکرده است. در حالی که افت سفارش خرید خودروی سواری نو در ماه مارس 55.1 درصد و در ماه آوریل 76.3 درصد کاهش یافته بود، این افت در ماه مه نیز در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته به 52.3 درصد رسید.

    در مجموع تنها 581 هزار و 116 دستگاه خودروی سواری نو طی ماه مه گذشته روانه جاده‌های اتحادیه اروپا شدند. این رقم در ماه مشابه سال 2019 میلادی یک میلیون و 217 هزار و 259 دستگاه بوده است. در میان بازارهای اصلی اتحادیه اروپا، اسپانیا با کاهش 72.7 درصدی بیشترین سقوط فروش خودرو را تجربه کرده و پس از این کشور به ترتیب فرانسه(٪50.3-)، ایتالیا(٪49.6-) و آلمان(٪49.5-) قرار گرفته‌اند.

    تعطیلی نمایندگی‌های فروش خودروسازان در اتحادیه اروپا موجب شده تا طی پنج ماه نخست سال جاری میلادی، فروش خودرو در این اتحادیه 41.5 درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش یابد.

    مطابق گزارش ماهانه انجمن تولیدکنندگان خودروی اروپا فروش گروه خودروسازی رنو، عرضه کننده سواری‌های رنو، داچیا، لادا و آلپاین در ماه مه 52.5 درصد کاهش یافته و گروه خودروسازی پی‌اس‌ای (PSA) شامل برندهای پژو، سیتروئن، اوپل، واکس‌هال و دی‌اِس در همین مدت افت فروش 56.4 درصد را تجربه کرده است.

    پیش‌بینی می‌شود که در ماه ژوئن و توقف فراگیر اجرای سیاست قرنطینه عمومی در سراسر اروپا فروش خودروسازان این اتحادیه با سرعت بالایی رو به بهبود گذارد؛ با این حال خودروسازان اروپایی در تدارک تعدیل بخشی از نیروی ‌کار خود در سال 2020 هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو