فونیکسریمکسبهتام

ساختگی بودن صدمات ناشی از تصادفات در ۱۱۶۰ پرونده

عصر خودرو- رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به مجروح شدن ۳۶۵ هزار و ۶۱۱ نفر در تصادفات رانندگی سال ۹۸ گفت: در یک هزار و ۱۶۰ پرونده نیز صدمه وارد شده در تصادفات، به صورت ساختگی بود.

ساختگی بودن صدمات ناشی از تصادفات در ۱۱۶۰ پرونده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، عباس مسجدی آرانی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه در تشریح اقدامات سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار کرد: در سال گذشته 609 هزار و 794 پرونده ارجاع شده به سازمان پزشکی قانونی کشور مربوط به ادعای نزاع بود و با کار کارشناسی متخصصان باید مشخص شود که آیا نزاع روی داده یا خیر.

    رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از رسیدگی به 85 هزار و 420 مورد پرونده مربوط به ادعای همسرآزاری توسط این سازمان خبر داد و گفت: عمده علل همسرآزاری مربوط به اختلالات روان است که در مردان با پرخاشگری و خشونت، کتک، آزار جنسی و جسمی و در زنان به صورت پرخاشگری منفعلانه از جمله قهر کردن، درست نکردن غذا و فاصله گرفتن با اعضای خانواده بروز می‌دهد.

    وی با اشاره به مجروح شدن 365 هزار و 611 نفر در تصادفات رانندگی در سال 98 خاطرنشان کرد: در یک هزار و 160 پرونده نیز صدمه وارد شده در تصادفات، به صورت ساختگی بود که توسط همکاران در سازمان پزشکی قانونی ساختگی یا واقعی بودن صدمه وارد شده مشخص می‌شود.

    این مقام مسئول از رسیدگی سازمان پزشکی قانونی به 28 هزار و 208 مورد حادثه کار خبر داد و بیان کرد: رئیس قوه قضائیه دستورالعملی را با عنوان " تشکیل پرونده شخصیت" ابلاغ کردند که در سال گذشته 28.9 درصد افزایش تشکیل پرونده شخصیت را داشتیم که تشکیل این پرونده‌، هم برای عفو هم برای عدم تحمل کیفر و هم طی مسیر پرونده قضائی بسیار مهم است البته محدودیتهایی در زمینه تخصصی و مالی داریم که نتوانستیم در تمام موارد تشکیل پرونده شخصیت دهیم.

    مجسدی متذکر شد: در حوزه سوختگی در سال 98، هزار و 854 مورد را داشتیم همچنین در سال 98، هزار و 275 مورد غرق‌شدگی روی داد که مهمترین موارد فوتی ناشی از غرق‌شدگی در رودخانه‌ها به وقوع پیوست.

    رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از مرگ 669 نفر بر اثر برق‌گرفتگی در سال 98 خبر داد و گفت: بحث مبارزه با فساد، تکریم ارباب رجوع و حمایت از جهش تولید از جمله اهم اقدامات قوه قضائیه در سال جاری است.

    وی با بیان اینکه در پی بالا بردن کیفت و سرعت کار در سازمان پزشکی قانونی کشور هستیم، خاطرنشان کرد: برای خود نظارت درون و برون‌سازمانی را برگزیدیم، در سازمان پزشکی قانونی در شرف راه‌اندازی شعب حل اختلاف برای کمیسیونهای خود هستیم.

    این مقام مسئول از راه‌اندازی سیستم نوبت‌دهی الکترونیکی در سازمان پزشکی قانونی کشور به‌صورت آزمایشی در برخی استانهای کشور خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته بیش از 15 استان نیز مورد بازدید سرزده قرار گرفتند.

    به گفته مسجدی، از 383 مرکز ارائه خدمت سازمان پزشکی قانونی کشور، 185 مورد آنها تملیکی، 97 مورد امانی، 47 مورد استیجاری بوده و 43 مورد آنها نیز از ظرفیت سایر ارگانها استفاده شده است.

    رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه در حوزه پشتیبانی و فضای فیزیکی دچار محدودیت هستیم، گفت: عمده ساختمانهای تملیکی سازمان پزشکی قانونی کشور نیز بالای 30 سال عمر دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو