فونیکسریمکسبهتام

افزایش ۸ درصدی تولید خودرو در ۲ ماهه نخست ۹۹

عصر خودرو- در مجموع از ابتدای فروردین تا ۲۷ خرداد ماه ۹۹، ۱۹۶ طرح با سرمایه ۲۳ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر مورد بهره برداری قرار گرفت.

افزایش ۸ درصدی تولید خودرو در ۲ ماهه نخست ۹۹
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از شاتا، در دو ماهه اول امسال علیرغم همه محدودیت‌های به وجود آمده بر اثر شیوع بیماری کرونا و همچنین تحریم های ظالمانه اما تولیدات صنعتی در بسیاری از بخش ها با افزایش روبرو بوده است.

    در این راستا تولید لاستیک خودرو افزایش 27 درصدی و تولید نئوپان افزایش 30 درصدی داشت. همچنین در دو ماهه امسال با افزایش 32 درصدی تولید شمش آلومینیوم، افزایش 8 درصدی تولید آلومینا و افزایش 15 درصدی تولید روغن صنعتی روبرو بودیم و تولید پتروشیمی در دو ماهه اول امسال افزایش 6 درصدی داشته است.

    افزایش 8 درصدی تولید خودرو و 30 درصدی تولید ماسک طبی

    در دو ماهه اول امسال تولید الیاف اکریلیک افزایش 95 درصدی و تولید ماسک طبی افزایش 30 درصدی داشته است. افزایش 8 درصدی تولید خودرو، افزایش 150 درصدی تولید لباسشویی و افزایش 50 درصدی تولید تلویزیون از دیگر دستاوردهای دو ماهه اول امسال علیرغم همه فشارها و محدودیت‌ها بوده است.

    همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای توسعه صادرات و بازگشت منابع ارزی حاصل از صادرات اقدامات مهمی را انجام داده است که از آن جمله می‌توان به تعلیق کارت‌های بازرگانی آن دسته از صادرکنندگانی که میزان بازگشت ارز حاصل از صادرات سال 98 آنها تاکنون صفر بوده است، اشاره کرد.

    در این راستا سقف مجاز صادرات به میزان 500 هزار دلار برای آن دسته از کارت‌های بازرگانی که برای اولین بار اقدام به صادرات می نمایند، اعمال شد.

    همچنین به منظور مدیریت منابع ارزی کشور در یک ماه گذشته ثبت سفارش 600 ردیف تعرفه نیز ممنوع شده است.

    از سوی دیگر با توجه به بسته شدن مرز ها به خاطر شیوع ویروس کرونا اقدامات مدیریتی برای بازگشت فعالیت در مرزها انجام گرفت که در این راستا تاکنون 80 درصد مرزهای زمینی و 75 درصد بازارچه‌های مرزی در حال فعالیت هستند.

    افزایش 4 درصدی خرید تضمینی گندم

    همچنین در راستای تامین اقلام و کالاهای اساسی تا 31 خرداد ماه 3.5 میلیون تن گندم خریداری شد که افزایش 4 درصدی خرید تضمینی گندم را نسبت به سال قبل مشاهده کردیم.

    از ابتدای فروردین تا 27 خرداد ماه، 95 طرح ایجادی با سرمایه 20 هزار میلیارد تومان و اشتغال زایی 5800 نفر راه اندازی شد. در این مدت 101 طرح توسعه‌ای با سرمایه سه هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی 4 هزار و 300 نفر نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

    در مجموع از ابتدای فروردین تا 27 خرداد ماه، 196 طرح با سرمایه 23 هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی 10 هزار و 200 نفر مورد بهره برداری قرار گرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو