فونیکسریمکسبهتام

پرداخت سهمیه سوخت گازوئیل برای استان‌های مرزی

عصر خودرو- مدیر عامل شرکت ملی پخش گفت: سهمیه گازوئیل برای استان‌های مرزی مشخص شده است.

پرداخت سهمیه سوخت گازوئیل برای استان‌های مرزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  کرامت ویس کرمی مدیر عامل شرکت ملی پخش با اشاره به نحوه تخصیص سهمیه سوخت به مرزنشینان اظهار کرد: سهمیه گازوئیلی  برای استان‌های مرزی مشخص شده است و  از طریق استانداری های مربوطه صادرات نفتی انجام می گیرد. بخشی از آن به ساکنان بیست کیلومتری مرز اختصاص یافته و به حسابشان واریز شده است. تعداد خانوار در هر استان مشخص شده است.

    او افزود: این طرح قبلاً هم وجود داشته و به شکل دیگری اجرا می شده است. به این صورت که وزارت نفت سهمیه‌ نفت و گاز را برای هر استان مشخص می‌کرده و  استانداری استان مربوطه کار صادرات و فروش را به صورت مزایده و قانونی انجام می‌داده است و در نهایت بخشی از درآمدی که حاصل می‌شد به حساب خانوار واریز می‌کرد.

    ویس کرمی تصریح کرد: در طرح جدید قرار است به صورت متمرکز از محل صادراتی که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی انجام می‌دهد این شرکت به نمایندگی از کلیه خانوار‌های مشمول این مصوبه یعنی خانوار‌های واقع در کل شعاع بیست کیلومتری مرز انجام می‌دهد.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش گفت: کار صادرات نفتی فرآورده‌های نفتی را که انجام می‌دهیم، سهمیه‌ای برای کل خانوار‌های در آستانه ای که مشمول مصوبه هستند در نظر گرفته می‌شود.

    او عنوان کرد: سهمیه ماهیانه خانوار‌ها فقط گازوئیل را شامل شده، زیرا این مصوبه مشمول صادرات گازوئیل بوده و ٣٧ میلیون و پانصد هزار لیتر گازوئیل است.

    ویس کرمی گفت: از محل صادرات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورد‌های نفتی ٣٧.5 میلیون لیتر ماهیانه نفت و گاز را برمبنای مبلغ کل صادرات محاسبه می‌کنیم.

    او ادامه داد: بیست درصد ارزش ریالی ٣٧.5 میلیون لیتر صادر شده را به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز می‌کنیم و این سازمان ٨۰ درصد این مبلغ را به حساب خانوار‌هایی که شناسایی شده اند، واریز می‌کند. 20 درصد مابقی هم به حساب وزارت کشور می‌رود تا برای طرح‌های ایجاد زیر ساخت‌های مرزی و اشتغال پایدار برای استان‌های مربوطه سرمایه گذاری شود.

    این مقام مسئول تصریح کرد: طرحی برای هیئت وزیران ابتدای سال ٩٩ ارسال شد که بر اساس آن هر چه صادرات در سه ماه اول امسال انجام شده یک جا به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها واریز می‌ شود.

    او در پایان با اشاره به تاریخ پرداخت گفت: تاریخ پرداخت مطابق مصوبه ابتدای امسال خواهد بود و در صورت ابلاغ مصوبه محاسبات آن انجام می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو