فونیکسریمکسبهتام

۱۲ خودرو آخر با رنگ های خاص

عصر خودرو- ب ام و برای پایان تولید محصول آی۸ دست به ابتکار جالبی زده است. ۱۸ خودرو با رنگ منحصر به فرد و استثنایی آخرین خودروهای خط تولید آی۸ بودند.

۱۲ خودرو آخر با رنگ های خاص
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، هر محصولی سرانجام در نقطه ای از زمان به خط پایان می رسد. محصولات ب ام و هم از این قاعده مستثنی نیستند. اما این خودروساز آلمانی برای آن که خروج این محصول از گردونه تولید را به یک رویداد پرهیاهو و هیجان انگیز تبدیل کند دست به ابتکاری زد که در خاطره ها به یادگار بماند. 18 محصول آی8 ب ام و i8 هیبریدی با رنگ های زیبا و خاص برای خداحافظی آماده شدند. این رنگ ها تاکنون هرگز در خودروهای در حال تردد و شماره گذاری شده مشاهده نشده است. خود انجام این کار هم نوعی بالیدن به توانایی ها است چون کسانی که با خط رنگ آشنا هستند این را می دانند که در یک خط و به طور متوالی عوض کردن رنگ تا چه حد دشوار است و در آوردن رنگ مورد نظر تا چه حد می تواند دقیق باشد.

    اکثر مشتریان این خودروهای نهایی این خط، از هواداران باشگاه بین الملل ب ام و آی8 هستند. اکثر آنها هم هنگامی که این خودروها از خط تولید خارج می شد در کنار خط حضور داشتند. آخرین خودرو هم یک ردوستر i8 به رنگ آبی خاص در اصطلاح آبی پورتیمائو Portimao blue‌ بود. در طول 6 سال که از آغاز تولید این محصول می گذرد، حدود 25 هزار دستگاه از این محصول تولید شد و به فروش رسید. هر چند این رقم فروش را نمی توان یک موفقیت چشمگیر به حساب آورد اما فروش آن در بازار دست دوم حتما خیره کننده است. گاهی اوقات برخی از مدل ها به دلیل تعداد کمی که از آنها تولید شده، بعدها ارزش معنوی پیدا می کنند و گاهی گران تر از قیمت واقعی یک خودرو خرید و فروش می شوند. 20,500‌ دستگاه خودرو ممکن است در آینده نزدیک هدف کلکسیونرهای خودرو قرار بگیرد. مخصوصاً مدل رودستر آن که کمتر از مدل کوپه تولید شده است.

    هنوز هیچ نشانی از جایگزین آی8 روی پلتفرم این خودرو وجود ندارد. اما برند ب ام و در حال حاضر مشغول افزودن مدل های برقی و هیبریدی به سبد محصولات خود است. فقط در سال 2020، مدل های 330e، X2 xDrive25e و X5 xDrive45e در راهند. چون قوانین آلایندگی سخت گیرانه تر می شوند باید منتظر محصولات بیشتری با قوای محرکه برقی و هیبریدی از این برند بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو