فونیکسریمکسبهتام

با استفاده درست از فناوری های نو

مرگ و میر جاده ای را می توان به نصف رساند

عصر خودرو- بر اساس تحلیل داده های شورای ایمنی ملی آمریکا، فقط استفاده درست از امکانات ایمنی جدید در خودروها می تواند میزان مرگ و میر جاده ای را به نصف برساند.

مرگ و میر جاده ای را می توان به نصف رساند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، در سه سال گذشته به طور متوالی آمار مرگ و میر جاده ای آمریکا روند نزولی داشته است، با این وصف این رقم به شکل سرسام آوری هنوز بالا است. یافته های آخرین گزارش جامع تحقیق و نظرسنجی «گزارش های مصرف کنندگان» survey by Consumer Reports نشان می دهد که می توان مرگ و میر جاده ای سالانه را با اجرای صحیح فناوری های ایمنی مدرن موجود به نصف رساند. به بیان ساده تر، با استانداردسازی برخی از سیستم های ایمنی –اجباری شدن نصب این فناوری ها در کارخانه- می توان سالانه جلوی مرگ 20 هزار نفر را گرفت.

    ویلیام والاس William Wallace‌ مدیر سیاست های ایمنی «گزارش های مصرف کنندگان» می گوید: «یک دهه طول می کشد تا یک فناوری جدید ایمنی به طور استاندارد در کارخانه روی خودروها نصب شود. سیاست گذاران اکنون می توانند یک مسیر جدید را انتخاب کنند. یکی از این فناوری ها که در تحقیقات نشان داده تأثیر بالایی دارد همین حالا اجباری کنند.»

    یافته های این تحقیق نشان داده می توان جلوی مرگ 11,800 نفر را سالانه با نصب ترمز خودکار اضطراری، هشدار خروج از بین خطوط و هشدار نقطه کور گرفت و کافی است این سه فناوری در همه خودروها به طور استاندارد در کارخانه نصب شوند و مردم به درستی از آن استفاده کنند. 7400 نفر دیگر هم به این آمار می توان افزود در صورتی که فناوری «ممانعت از رانندگی افراد تحت تأثیر الکل و مواد مخدر» اجباری و استاندارد شود. همچنین یافته های این پژوهش نشان می دهد جان 1300 نفر دیگر را سالانه می توان با نصب فناوری «ارتباط خودرو-با-خودرو» نجات داد.

    بر اساس تحلیل این مؤسسه تحقیقاتی، اگر همین حالا تمامی فناوری های موجود را در خودروهای نو به کار بگیریم در آمریکا بین 16,800 تا 20,500 نفر از مرگ حتمی نجات پیدا می کنند.هر سال! این فناوری در دسترس است و همه خودروسازان امکان نصب آن را دارند. فقط لازم است در قوانین تغییرات ایجاد شود –البته از قول خودروسازان هم باید این جمله اضافه شود که این فناوری ها قیمت خودرو را بالا می برند- و استاندارها به روز شوند.

    والاس می گوید: «ما از اعضای کنگره آمریکا می خواهیم، به ایمنی اولویت بالاتری بدهند و فناوری های ایمنی نجات دهنده جان مردم را روی خودروهای جدید اجباری کنند. این فناوری ها در دسترس هستند تا جلوی مرگ و میر را بگیرند. اگر رهبران ما در استاندارد شدن این فناوری ها کوتاهی کنند به ادامه این تراژدی کمک کرده اند.»

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو