فونیکسریمکسبهتام

در حاشیه بازدید از پیشرفته ترین خط تولید موتور خودرو خاورمیانه؛

معاون رییس جمهور: ﻃﺮح ﮐﻼن ملی ﺳﺎﺧﺖ ﺧﺎﻧﻮاده ﻣﻮﺗﻮر تیوان بی نظیر است

عصر خودرو- معاون علمی و فناوری رییس جمهور در سفر به استان قزوین از شرکت توسعه قوای محرکه تیوان در شهرک کاسپین دیدن کرد.

معاون رییس جمهور: ﻃﺮح ﮐﻼن ملی ﺳﺎﺧﺖ ﺧﺎﻧﻮاده ﻣﻮﺗﻮر تیوان بی نظیر است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور صبح امروز در سفر به استان قزوین به همراه هدایت الله جمالی پور استاندار، عزیزالله افضلی رییس سازمان صمت و حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین از شرکت توسعه قوای محرکه تیوان در شهرک کاسپین بازدید کرد.

    معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان وجود چشم انداز روشن برای پروژه تیوان گفت: ﻃﺮح ﮐﻼن ﻣ ﯽ ﻓﻨﺎوری و ﻧﻮآوری ﻃﺮاﺣﯽ و ﺳﺎﺧﺖ ﺧﺎﻧﻮاده ﻣﻮﺗﻮر ﭘﺮﻗﺪرت، ﮐﻢ ﻣﺼﺮف و ﯾﻮرو 6 تیوان پروژه بی نظیری است.

    سید مجتبی میرسهیل مدیرعامل شرکت توسعه قوای محرکه تیوان در خصوص زمان راه اندازی پروژه تیوان گفت: ﻃﺮح ﮐﻼن ﻣ ﯽ ﻓﻨﺎوری و ﻧﻮآوری ﻃﺮاﺣﯽ و ﺳﺎﺧﺖ ﺧﺎﻧﻮاده ﻣﻮﺗﻮر ﭘﺮﻗﺪرت، ﮐﻢ ﻣﺼﺮف و ﯾﻮرو 6 در راستای منویات مقام معظم رهبری که بارها به طور مستقیم به نیاز چنین محصولی اشاره کردند و در بیانات خود بهره مندی از ظرفیت های داخلی برای ارتقای بازدهی و راندمان خودروهای تولید داخل با مصرف 5 لیتر سوخت در هر 100 را اعلام فرمودند، این پروژه تعریف شد و دولت هم پای کار آمد تا مشکلات و موانع طرح رفع شود.

    میرسهیل با اشاره به اینکه در مرحله نصب و راه اندازی ماشین آلات فاز نخست پروژه هستیم، تصریح کرد: برنامه ما این است که تا پایان سال به طور کامل فاز نخست تکمیل و راه اندازی شود و ضمن دستور معاونت علمی و فناوری رییس جمهور در خصوص ساخت و اجرای فاز دوم پروژه، سال آینده به بهره برداری می رسد.

    حمیدرضا منجی رییس هیات مدیره شرکت توسعه قوای محرکه تیوان با اشاره به اینکه پروژه تیوان سبب اشتغال پایدار برای 600 نفر  به طور مستقیم می شود، بیان کرد: علاوه بر آن با شروع کار به طور غیر مستقیم اشتغالزایی برای 4000 نفر از تولیدکنندگان قطعات که زنجیره تامین محسوب می شوند، فراهم می گردد.

    منجی در خصوص میزان اعتبار در نظر گرفته شده اظهار کرد: این طرح بزرگترین سرمایه گذاری صنعت خودرو برای ارتقاء فناوری آن در 10 سال گذشته بوده که بخش خصوصی و منابع ملی را محسوب می شود و حدود 1500 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است.

    گفتنی است شرکت توسعه قوای محرکه تیوان فعالیت خود را در زمینه طراحی و تولید موتور خودرو با استفاده از توانمندی ها و عمق داخلی سازی آغاز کرده است. این شرکت موتورهای پرقدرت، کم مصرف و یورو 6 تولید می کند که در آینده ای نزدیک تامین کننده اصلی نیاز خودروسازان می شود. با ایجاد این خط تولید پیشرفته که از تکنولوژی روز دنیا بهره می برد خودروسازان داخلی عملاً جهت تولید و طراحی خودروهای جدید مشکلی در تهیه موتور کم مصرف و پوشش دهنده استاندارد یورو 5 و حتی یورو 6 نخواهند داشت.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو