فونیکسریمکسبهتام

ایویتر ۲۰۲۰؛ شاسی بلند باکیفیت لینکلن مجهز به موتور ۴۰۰ اسب بخاری +تصاویر

عصر خودرو- وقتی درباره راحت ترین شاسی بلندهای جهان از منظر کیفیت کابین و برتری های همراه از خط تولید، صحبت می شود قطعا نام لینکلن با مدل ایویتر در رده های بالایی لیست به چشم خواهد خورد.

ایویتر ۲۰۲۰؛ شاسی بلند باکیفیت لینکلن مجهز به موتور ۴۰۰ اسب بخاری +تصاویر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، این محصول در دوره اول از سال 2002 تا 2005 روی خط تولید قرار گرفت و مجددا با مدل 2020 به کاتالوگ فروش لینکلن بازگشت. در نسل اول این خودرو از موتور 4.6 لیتری 8 سیلندر با 302 اسب بخار خروجی و جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک استفاده شد.

ایویتر نسل اول از منظر ابعاد 4910 میلیمتر در طول، 1877 میلیمتر در عرض و 1826 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته و فاصله بین محورهای آن نیز برابر با 2888 میلیمتر است.


در مدل 2020 که در واقع آغاز ارائه نسل جدید(دوم) این شاسی بلند است تغییرات ظاهری کامل و بروزشده براحتی قابل تشخیص است. این محصول غاز منظر ابعاد 5062 میلیمتر در طول، 2022 میلیمتر در عرض و 1768 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته و فاصله بین محورهای آن برابر با 3025 میلیمتر است.

پیشرانه
در بخش پیشرانه نیز از موتور3 لیتر 6 سیلندر جدید مجهز به توربودوقلو استفاده شده که 400 اسب بخار خروجی و 415 پوندفوت گشتاور دارد. این مجموعه با یک جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است. سامانه تمام چرخ محرک نیز در این خودرو فعال است. شاخص یدک کشی ایویتر 2020 عدد 3039 کیلوگرم را نشان می دهد.

برای ایویتر 2020 با 7 صندلی که 2219 کیلوگرم وزن دارد؛ آمار مصرف سوخت برای هر 100 کیلومتر در شهر برابر با 13.8  لیتر، در بزرگراه 9.8 لیتر و در حالت ترکیبی 11.7 لیتر است.

قیمت پایه ایویتر 2020 برابر با 51500 دلار و در نمونه ای که تصاویر آن برای مطلب حاضر استفاده شده برابر با 75600 دلار است.

کیفیت رانندگی
پیشرانه قدرتمند، سامانه تمام چرخ محرک بهینه و بسته اختیاری 7430 دلاری هندلینگ داینامیک در هماهنگی با یکدیگر کیفیت رانندگی با این خودرو را به میزان چشمگیری افزایش داده اند. بسته مذکور در واقع سیستم تعلیق بادی تطبیقی و فرمان پذیزی تطبیقی را به ایویتر 2020 اضافه می کند.

فرمان خطای بسیار کمی دارد و عملکرد چشمگیر خود را در جاده های پرپیچ به خوبی نمایش می دهد. هنگام حضور در کابین ایویتر مجهز به بسته 7430 دلار احساس کیفیت در رانندگی برای دیگر سرنشینان(غیر از راننده) نیز کاملا قابل درک است.

طراحی
این خودرو یکی از خاص ترین شاسی بلندهای بازار جهانی است و در این مورد شکی وجود ندارد. اینجا همه چیز برای لینکلن اختصاصی است. برای مثال الگوی چراغ های اصلی، گریل(جلوپنجره)، الگوی مه شکن ها، بامپر(سپر)، خط شانه قدرتمند، رینگ های 22 اینچی و ... را نمی توان مشابه یک خودروی دیگر دانست!

در کابین ایویتر نیز یک فضای زیبای چوبی مجهز به آخرین فناوری های روز پیش روی مشتری قرار دارد. نمایشگر 10.3 اینچی ویژه تنظیمات سرگرمی، نمایشگر دیجتیال جایگزین نشانگر سنتی آمپر، صندلی مجهز به گرم کن و تهویه با تنظیم 30 جهته، پشتیانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، سیستم صوتی با 28 بلندگو، مجموعه ای از آخرین امکانات ایمنی و ... دست به دست هم داده اند تا این کابین یک اتاق آرامش تمام عیار باشد.

کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو