فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت ایران خودرو:

۵۱ قطعه وارداتی خودرو به تولید داخلی رسید

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ایران خودرو با اشاره به پیشرفت صنعت خودرو کشور گفت: ۵۱ قطعه و مجموعه خودرو که در گذشته وارداتی بود اکنون به تولید داخلی رسیده است.

۵۱ قطعه وارداتی خودرو به تولید داخلی رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، فرشاد مقیمی در نشست بررسی مسائل ایران خودرو کرمانشاه که صبح امروز  در استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه از نیمه دوم سال گذشته آهنگ تولید رو به رشد بوده است اظهار داشت: در پنج ماه پایانی سال گذشته رکورد تولید ماهانه، روزانه و هفتگی شکسته شد و این روند در سال 99 نیز ادامه دارد.

    مقیمی گفت: تولید مکانیکی در مدت مشابه سال گذشته 111 هزار بود که اکنون با 33 درصد افزایش به 150 هزار خودرو رسیده است.

    مدیرعامل شرکت ایران خودرو از کاهش 71 درصد تعهدات معوق خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته 180 هزار مورد خودرو معوق باید تحویل متقاضی می‌شد که اکنون به 50 هزار خودرو رسیده و تا چند ماه دیگر به صفر می‌رسد.

    مقیمی با بیان اینکه تعهدات معوق خودروی 405 بنزینی به صفر رسیده و در آینده نزدیک تولید آن قطع می‌شود، گفت: رشد تولید در استان کرمانشاه بالاتر از سطح کشور است و دلیل آن توجه بیشتر به مجموعه ایران خودرو کرمانشاه است زیرا این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است.

    مدیرعامل شرکت ایران خودرو با اشاره به اینکه صنعت قطعه‌سازی در استان باید متناسب با خودروسازی باشد افزود: در استان کرمانشاه تنها پنج قطعه‌سازی با خودروسازی کار می‌کنند و 10 واحد دیگر نیز وجود دارند که ظرفیت تولید دارند و برای توسعه باید به آن‌ها کمک شود.

    وی با بیان اینکه ایران‌خودرو می‌تواند تولید این واحد‌های قطعه‌سازی را تا پنح سال تضمین کند بیان کرد: با 120 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای این واحدها تا 200 نفر اشتغالزایی می‌شود.

    مقیمی با اشاره به اینکه بیش از 50 قطعه و مجموعه که وارداتی بود اکنون به تولید داخلی رسیده که بیش از 100 هزار نفر اشتغالزایی داشته گفت: تفاهم‌نامه‌ای با قطعه‌سازان استان برای خرید تضمینی منعقد می‌شود و این تفاهم‌نامه می‌تواند ضمانت‌نامه‌ای برای دریافت تسهیلات از بانک‌ها باشد.

    وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی 10 تا 12 قطعه‌سازی استان از سرمایه‌گذاران داخل و خارج از استان استفاده شود عنوان کرد: مرزها از دیگر ظرفیت‌های استان کرمانشاه است که می‌توان از این فرصت برای تسخیر بازار عراق در زمینه خودرو استفاده کرد.

    مقیمی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی که ایران خودرو در آن قرار دارد باید جزو شهرک‌های کمتر توسعه‌یافته باشد و اکنون که به عنوان توسعه یافته معرفی شده امکان اصلاح و افزایش معافیت مالیاتی وجود دارد.

    وی عنوان کرد: اکنون روزانه 120 دستگاه در ایران خودرو کرمانشاه تولید می‌شود که بنابر برنامه‌ریزی‌ها تلاش می‌شود در پایان تیر ماه به 130 دستگاه، مرداد ماه به 165 دستگاه برسد و این آهنگ تا 175 دستگاه در روز افزایش یابد.

    مقیمی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت اسمی این شرکت 100 هزار دستگاه در سال است می‌توان طرحی بلندمدت برای دستیابی به ظرفیت تا شهریور 1400 تدوین کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو