فونیکسریمکسبهتام

بنزین «۳۲۷۱»

‍‍‍ کم فروشی در جایگاه‌های سوخت امکان ندارد

عصر خودرو- عضو هیئت رئیسه کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران سوخت کشور گفت: امکان کم فروشی در جایگاه ها، تقریبا صفر است.

‍‍‍ کم فروشی در جایگاه‌های سوخت امکان ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صداوسیما، ابراهیم بعاجی درباره اخبار منتشرشده مبنی بر کم فروشی در جایگاه‌های سوخت افزود: نازل‌های عرضه سوخت در جایگاه‌ها مهر و موم شده اند و به طور مداوم توسط بازرسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و هرسه ماه یکبار توسط سازمان استاندارد بازبینی و رصد می‌شوند و امکان دستکاری نازل‌ها با وجود پلمپ‌های مخصوص غیرممکن است، بنابراین کم‌فروشی نمی‌تواند صحت داشته باشد.

    وی همچنین گفت: علاوه بر این نظارت‌های مداوم، در صورتی که ضرورتی ایجاب کند، نهاد‌های نظارتی همچون سازمان تعزیرات نیز بصورت سرزده به جایگاه‌ها مراجعه کرده و بر روند عرضه سوخت نظارت می‌کنند.
    بعاجی افزود: البته ممکن است گاهی اوقات مشکل مکانیکی یا برقی بوجود بیاید و شمارش کننده نازل‌ها در یک بازه کوتاه اختلافی را نشان دهند که البته بسیار نادر است.
    این جایگاه دار در توضیح تصور پیش آمده برای برخی شهروندان مبنی بر کم فروشی جایگاه‌ها گفت: در بنزین غیر یورو 4 و5، استفاده از ماده فرار ام. تی. بی.‌ای که برای بالا بردن اکتان و آرام‌سوزی استفاده می‌شود باعث افزایش حجم و بالا رفتن تبخیر می‌شود، علاوه بر این وقتی باک اتومبیل خالی است و کمتر از گنجایش، بنزین زده می‌شود، تبخیر بسیار بالا می‌رود، به طوری که بخار بنزین مشهود بوده و ممکن است تصور شود که بنزین کمتر از آن میزان که مشتری خواسته تحویل داده شده است.
    وی با تاکید براینکه امکان کم فروشی در جایگاه‌ها بسیار کم است افزود: سوخت‌رسانی در جایگاه‌ها از طریق پمپ‌هایی شناور که درون مخازن جاسازی شده انجام می‌شود و تا پمپ درون بنزین غوطه ور نباشد امکان مکش بنزین وجود ندارد؛ بنابراین به هیچ عنوان نمی‌تواند هوا با سوخت مخلوط شود.
    این فعال صنعت جایگاه داری گفت: اگر چند ثانیه این پمپ‌ها خارج از سوخت قرار گیرند، به دلیل ورود هوا به آن‌ها می‌سوزند، بنابراین جایگاه داران برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پمپ‌ها که حدود 50 میلیون قیمت دارند، تنظیماتی را انجام داده اند که وقتی ارتفاع بنزین در مخازن به حدود 20 سانتی‌متر رسید، پمپ‌ها بصورت خودکار خاموش شوند.
    عضو هیئت رئیسه کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران سوخت کشور با بیان اینکه پمپ داخل مخازن سوخت در جایگاه‌ها جزو گران قیمت‌ترین ابزار‌های یک جایگاه هستند افزود: اگر از پمپ به جای بنزین، هوا خارج شود، پمپی که قیمت آن 45 تا 50 میلیون است، می‌سوزد، بنابراین روشن است که هیچ جایگاه‌داری با علم به خسارت این‌چنینی حاضر به تخلف، کم‌فروشی و توزیع هوا به جای بنزین نیست.
    بعاجی تصریح کرد: علاوه بر دلایل فنی، توزیع بنزین در جایگاه‌ها از سوی انجمن، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و سازمان استاندارد به طور ماهانه نظارت و کنترل می‌شود، بنابراین امکان خطا بسیار اندک است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو