فونیکسریمکسبهتام

رئیس خانه صنعت و معدن ایران:

افزایش سطح همکاری خودروسازان با قطعه سازان ضرورت دارد

قطعه سازان به سمت افزایش سطح دانش فنی خود حرکت کنند

عصر خودرو- رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت: برای آنکه میزان داخلی سازی در صنعت خودرو نسبت به سال های گذشته افزایش پیدا کند خودروسازان و قطعه سازان باید در کنار یکدیگر کار کنند، فعالیت روبروی هم نتیجه مطلوب نخواهد داشت.

افزایش سطح همکاری خودروسازان با قطعه سازان ضرورت دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، عبدالوهاب سهل آبادی درباره اینکه چگونه می توان داخلی سازی خودروهای داخلی را افزایش داد تا نیاز به واردات قطعات خودرو نداشته باشیم، تصریح کرد: یکی از کارهایی که صنعت خودرو را در مسیر خودکفایی و افزایش داخلی سازی قرار می دهد، توسعه همکاری خودروسازان با قطعه سازان است.

    وی گفت: می توان مراکزی ایجاد کرد که در آن قطعه سازان و خودروسازان در کنار یکدیگر کار کنند و به تولیدات مشترک برسند؛ ایران خودرو و سایپا از یکدیگر جدا نیستند، لذا با برنامه ریزی بلند مدت می توانند در زمینه داخلی سازی انواع قطعاتی که می تواند در دو مجموعه صنعتی به صورت یکسان مصرف می شود به دستاوردهای خوبی دست پیدا کنند.

    رئیس خانه صنعت و معدن ایران افزود: به نظر می رسد طی سال های اخیر خودروسازان و قطعه سازان یکدیگر را جدا از هم دیدند و هیچ زمان نتوانستند به تعریف مشترکی از خواسته های خود برسند و از سویی خودروسازان باید تمام تلاش خود را بکنند تا بدهی معوق به قطعه سازان نداشته باشند.

    وی با بیان اینکه عدم بدهی معوق به قطعه سازان باعث می شود که آنها انگیزه برای نوآوری و تولید قطعات وارداتی را داشته باشند، تصریح کرد: خودروسازان با برون سپاری فعالیت های خود به قطعه سازان می توانند گام بزرگی در افزایش داخلی سازی در صنعت خودرو بردارند.

    سهل آبادی گفت: نکته ای که همیشه مغفول مانده توسعه فناوری و ارتقا تکنولوژی شرکت های قطعه ساز است، قطعه سازان به ماشین آلات به روز نیاز دارند تا بتوانند در تولیدات قطعات خاص به پیشرفت برسند؛ بدین جهت آنها بایستی به سمت سرمایه گذاری در این حوزه حرکت کنند، این موضوع یک الزام است.

    رئیس خانه صنعت و معدن ایران افزود: خودروسازان اگر می خواهند داخلی سازی خودروها را با تمام قوا پیگیری کنند، توصیه می کنم که هزینه های سَربار خود را کاهش دهند تا سرمایه کافی برای سرمایه گذاری در تولید قطعات جدید و حتی همکاری برای ساخت قطعه با قطعه سازان را داشته باشند.

    وی با تاکید بر اینکه قطعه سازان باید به سمت افزایش سطح دانش فنی خود حرکت کنند، یادآور شد: زنجیره تولید شرکت های خودروسازی نیاز به بازنگری دارد؛ طی این سال ها زنجیره تولید کارنامه کاری خوبی نداشته است بدین جهت باید با سبک و سیاق جدید آن را مدیریت کرد.

    سهل آبادی گفت: ما به اتومبیل ایرانی زیبا، با کیفیت، دانش فنی روز و داخلی سازی بالا نیاز داریم، اگر برای هر کدام این موارد سرمایه گذاری کنیم با سرعت به نتیجه مطلوب دست پیدا خواهیم کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو