فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

افزایش داخلی سازی در صنعت خودرو با حمایت از نسل جوان و متخصص کشور

عصر خودرو- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: فرصت های طلایی را نباید به سهولت از دست داد و قطعا در بخش تولید و صنعت نیز تبدیل تهدید ها به فرصت می تواند موجب رشد و شکوفایی در این حوزه شود.

افزایش داخلی سازی در صنعت خودرو با حمایت از نسل جوان و متخصص کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، بهروز محبی نجم آبادی با تأکید بر ضرورت حمایت از نسل جوان و متخصص کشور با هدف افزایش داخلی سازی در صنعت خودرو، گفت:  باعث افتخار است که 4 هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد و نیروهای متخصص و جوانان با انگیزه در این شرکت ها مشغول کار هستند تا بدون وابستگی به دانش خارج از مرزها، نیازهای داخلی را مرتفع کنند.

    وی افزود: امروز داخلی سازی قطعات خودروسازان یکی از مسائل مهمی است که می بایست با برنامه ریزی کارشناسی شده و استفاده از ظرفیت های داخلی به آن توجه کرد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی حمایت از شرکت های دانش بنیان و قطعه سازان داخلی را برگ برنده خودروسازان دانست و گفت: برای پایان دادن به وابستگی به خارج از مرزها و جلوگیری از خروج ارز از کشور می بایست به جوانان متخصص و ظرفیت های داخلی اهمیت دو چندانی داد و با حمایت از آنها در مسیر پیشرفت گام برداشت.

    وی افزود: اعتماد، برنامه ریزی کارشناسی شده و در اختیار قرار دادن امکانات مالی و غیر مادی به شرکت های واجد شرایط داخلی در جهت بومی سازی قطعات، می تواند کمک شایانی به خودروسازان در شرایط تحریم داشته باشد و مانع از کاهش تیراژ تولید و افزایش داخلی سازی شود.

    نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی عدم صدور نفت را بهترین فرصت در جهت خودکفایی داخلی دانست و گفت: فرصت های طلایی را نباید به سهولت از دست داد و قطعا در بخش تولید و صنعت نیز تبدیل تهدید ها به فرصت می تواند موجب رشد و شکوفایی در این حوزه شود و مجلس نیز در تلاش است تا با حمایت از تولید داخل در راستای تحقق جهش تولید در کشور گام بردارد.

    وی افزود: حمایت از بخش خصوصی توسط سیاست گذاران و آموزش این بخش در جهت اعتماد سازی می تواند زمینه ساز توسعه و بهره مندی کشور از ظرفیت های داخلی شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو