فونیکسریمکسبهتام

راهکار سازمان راهداری برای حذف دلالان از بازار کامیون

عصر خودرو- در صورتی که کامیونی پیمایش ۵ ساله نداشته باشد اجازه فروش به آن داده نمی‌شود و با این روش دلالان از بازار کامیون حذف می شوند.

راهکار سازمان راهداری برای حذف دلالان از بازار کامیون
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، صدرالله بمانا مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه در طرح کلید به کلید ریاست جمهوری امکان نوسازی ناوگان‌ها از جمله اتوبوس و کامیون تنها به مالک داده می‌شود، گفت: در این طرح سعی کرده ایم واسطه‌ها را حذف کنیم تنها به مالک که ناوگان فرسوده دارد خودروی نو واگذار می‌شود و مالکان در هنگام ثبت نام باید خود شخصا مراجعه کنند و در صورتی که فردی مالک وسیله نقلیه نباشد به هیچ عنوان در این طرح ثبت نام نمی‌شود.

    او ادامه داد: طی سال‌های گذشته تعداد واسطه‌گران و دلالان در این بازار افزایش پیدا کرده است، بنابراین ما سعی کرده ایم در طرح کلید به کلید برای جلوگیری از افزایش تعداد دلالان و حذف ناوگان فرسوده، خودروها را تنها به مالکان آن تحویل دهیم.

    بمانا با اشاره به اینکه بعد از خرید کامیون، مالکان باید پیمایش 5 ساله داشته باشند تا بتوانند ناوگان خود را بفروشند ادامه داد: در صورتی که کامیونی پیمایش 5 ساله نداشته باشد اجازه فروش به آن داده نمی‌شود و ما سعی کرده ایم با استفاده از این طرح زمینه ساز کاهش و حذف دلالان از این بازار شویم.

    مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تاکید کرد: در طرح کلید به کلید و نوسازی ناوگان‌های سنگین اجرای چنین اقداماتی را بیشتر در دستور کار قرارداده ایم تا از رشد ناوگان فرسوده جلوگیری کنیم.

    بمانا با اشاره به اینکه مشکل لاستیک همواره در کشور وجود داشته است، اما سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با همکاری وزارت صمت این مشکل را تا حدودی برطرف کرده است، گفت: وزارت صمت با افزایش واردات و همچنین میزان رشد تولید سعی کرده است تا حدود زیادی این مشکل را برطرف کند.

    مشاور سازمان راهداری در امر نوسازی ناوگان بیان کرد: هنوز مشکل قطعات یدکی خودرو‌ها پا بر جا است و دلیل این موضوع آن است که بخش عمده‌ای از قطعات یدکی با ارز آزاد وارد می‌شوند، به همین دلیل شاهد افزایش قیمت‌ قطعات یدکی در این حوزه هستیم، اما با همکاری وزارت صمت بخشی از مشکلات در این حوزه را برطرف می کنیم.

    بمانا با اشاره به اینکه نهاد‌های نظارتی از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت باید هوشیاری خود را برای برخورد با دلالان بیشتر کنند افزود: باید سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و وزارت صمت با آگهی‌دهندگان و دلالان کامیون‌ها برخورد جدی داشته باشد.

    این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: چندین بار نهاد‌های نظارتی اعلام کرده اند که مالکان، فریب آگهی‌های اینترنتی سایت ها برای خرید ناوگان نو را نخورند و سازمان راهداری هم در صورت مشاهده دلالان برای سوء استفاده از کامیون‌های سه ساله اروپایی با آن‌ها برخورد قانونی خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط