فونیکسریمکسبهتام

چرا جرایم‌ رانندگی اشتباهی ثبت می‌شوند؟

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور ناجا توضیحاتی درباره پرداخت جرائم رانندگی و چرایی ثبت جریمه‌های اشتباهی ارائه کرد.

چرا جرایم‌ رانندگی اشتباهی ثبت می‌شوند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، "سردار سید کمال هادیانفر" رئیس پلیس راهور ناجا درباره پرداخت جرایم گفت: جریمه هایی که توسط افسران راهنمایی و رانندگی برای افراد صادر می‌شود تا به مرکز ارسال شده و پانچ شود یک تا پنج روز زمان می‌برد.

    وی با بیان اینکه برای پرداخت جریمه دوماه فرصت باقی است و پس از آن پیامک ارسال جریمه برای فرد ارسال می‌شود، ادامه داد: در پیامک جریمه شماره قبض و شناسه موجود است و فرد می تواند از طریق تلفن همراه خود مبلغ جریمه را پرداخت کند. همچنین از طریق مراجعه به بانک یا دستگاه خودپرداز و یا از طریق سایت راهور 120 می‌تواند این مبلغ جریمه را پرداخت کند.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: اگر فردی پس از اینکه توسط افسر جریمه شد، بلافاصله به همراه قبض برای پرداخت به بانک مراجعه کند به دلیل این که قبض جریمه شناسه پرداخت ندارد، بانک قبض جریمه را قبول نمی‌کند، از همین‌رو ما از مردم درخواست می‌کنیم تا زمانی که پیامک برای آنها ارسال نشده برای پرداخت جریمه اقدام نکنند.

    سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: زمانی که پیامک برای فرد ارسال می‌شود به معنی این است که اطلاعات فرد در مرکز اجراییات پلیس راهور صحیح است، اما اگر فردی جریمه شد، ولی پیامک برای او ارسال نشود، باید به دفاتر پلیس +10 یا دفاتر پلیس راهور منطقه محل سکونت خود مراجعه کرده و نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام کند.

    وی در پاسخ به این سوال که گاهی فرد در یک منطقه حضور ندارد، اما پیامک جریمه برای فرد ارسال می‌شود، علت این امر چیست و چگونه می‌تواند این مشکل را برطرف کند، تصریح کرد: گاهی اوقات ممکن است خودرو در اختیار فرد دیگری از خانواده باشد و پس از بررسی دوربین‌ها این موضوع مشخص می‌شود.

    وی ادامه داد: در برخی مواقع نیز به دلیل دستکاری که در پلاک خودرو ایجاد می‌شود، این مشکلات بروز می کند و به طور مثال فردی در شیراز پلاک خودرو را مخدوش کرده و مرتکب تخلف راهنمایی و رانندگی می‌شود و به دلیل مشکلی که در پلاک خودرو وجود دارد، وقتی وارد سیستم می‌شود جریمه برای فرد دیگری ارسال می‌شود.

    رییس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: گاهی اوقات نیز به دلیل دوقلو کردن پلاک خودرو توسط سارقان این مشکلات ایجاد می‌شود که در حال ایجاد راهکارهایی برای حل این معضلات هستیم.

    سردار هادیان‌فر یادآور شد: کمیسیون ماده 5 در خصوص رسیدگی به این مشکلات و اعتراضات است و زمان رسیدگی به پرونده ها را در این کمیسیون از یک جلسه به سه جلسه در هفته افزایش دادیم تا مردم راحت‌تر خدمات را دریافت کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو