فونیکسریمکسبهتام

لزوم آغاز به کار مرحله اجرایی خط ۱۰ مترو تا کمتر از یک ماه دیگر

عصر خودرو- معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران بر لزوم آغاز به کار مرحله اجرایی خط ۱۰ مترو تا کمتر از یک ماه دیگر تاکید کرد.

لزوم آغاز به کار مرحله اجرایی خط ۱۰ مترو تا کمتر از یک ماه دیگر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از  ایسنا، سید مناف هاشمی  در نشست نظارت ستادی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در منطقه 22، با تقدیر از اقدامات شهردار منطقه 22 گفت:  ما باید توجه بیشتری به این منطقه داشته باشیم. این منطقه می تواند در حوزه شهرسازی، طرح تفصیلی، حوزه ترافیکی و مباحث عمرانی و مهندسی جایگاه منحصربه فردی داشته و الگوی خوبی برای سایر مناطق باشد.
    وی در ادامه  گفت: امیدواریم بتوانیم امسال ٥۰ درصد از بودجه عمرانی شهرداری تهران را در حوزه های توسعه ای، حمل و نقل و تملک جذب کنیم تا بتوانیم اتفاقات خوبی را در حوزه مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی دنبال کنیم.
    وی افزود: مجتمع ایستگاهی مترو با نگاه انتفاعی، اقتصادی و درآمدزایی باید با کمک مناطق ٢٢ گانه هدف گذاری شود.
    مناف هاشمی تصریح کرد: امیدواریم با اشرافی که تیم ما در تأمین منابع مالی و جذب سرمایه گذاری دارد، به توافقات خوبی برسیم.
    مناف هاشمی با اشاره به اینکه سال ١٤۰۰ سال بهتری برای تأمین منابع مالی خواهد بود، ادامه داد: هدفگذاری ما در حوزه تاکسیرانی بیشتر از ١٥ هزار دستگاه خودرو در بخش نوسازی است. در حوزه اتوبوسرانی، قرارداد تولید ١۰۰۰ دستگاه  بسته شده، که ٢٥۰ اتوبوس در حال تولید است و تا پایان سال با منابعی که در دست داریم حداقل ١٢ ایستگاه مترو  به بهره برداری می رسد.
    معاون حمل و نقل شهرداری تهران در ادامه گفت: ٣۰ درصد سهم کمی است که منطقه ٢٢ در حمل و نقل عمومی دارد، همکاران ما باید در سه حوزه حمل و نقل شرایط بهتری را برای منطقه ایجاد کنند.
    وی افزود: نقشه های اجرایی احداث خط ١۰ مترو باید هرچه زودتر انجام و کمتر از یک ماه دیگر شروع به کار شود. مسیرهای پیاده روسازی نیز در دستور کار قرار گیرد و از ظرفیت منطقه برای توسعه مسیر دوچرخه سواری حمایت شود.

    علی نوذر پور شهردار منطقه 22 نیز در این نشست با بیان اینکه  توسعه حمل و نقل عمومی، یکی از دغدغه ها و موضوعات استراتژیک منطقه است، گفت: متاسفانه سهم این منطقه در الگوی مصرف حمل و نقل عمومی بسیار پایین تر از استاندارد مورد تایید برنامه پنح ساله اول است و طبق مطالعات طرح تفصیلی و با توجه به رشد شتابان جمعیت در این منطقه که معادل پنج برابر رشد تهران است، باید برای سیستم حمل و نقل عمومی این منطقه فکری اندیشیده شود و این اهمیت موضوع را نشان می دهد.

    وی در ادامه افزود: خوشبختانه در بحث مطالعات جامع حمل و نقل ریلی تهران که به تصویب شورای هماهنگی امور ترافیک شهر تهران رسیده است، طبق اسناد بالادستی و انعقاد قراردادی که با شرکت مترو داشته ایم، این منطقه آمادگی لازم را برای همکاری ساخت خط ١۰ مترو را دارد.
    وی تصریح کرد: در بحث اتوبوسرانی، هم از نظر سهم ما در تعداد اتوبوس های منطقه و هم از نظر فرسودگی آنها، وضعیت بدی نسبت به سایر مناطق شهر تهران دارد.
    وی ادامه داد: در بحث تاکسیرانی نیز فاصله ١۰ درصدی با وضعیت مطلوب شهر تهران داریم که نیاز به حمایت و پشتیبانی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران دارد.
    براساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ٢٢، نوذرپور با اعلام اینکه در حوزه حمل و نقل و ترافیک هیچ اقدامی بدون مطالعه و تحقیق انجام نمی شود ادامه داد: در حوزه پیاده رو سازی و مسیر دوچرخه سواری، کارهای خوبی انجام شده است و اولویت سال جاری پیاده رو چهارباغ و دستواره است که نیاز به اعتبار تکمیلی در حوزه حمل و نقل و حوزه عمرانی دارد.
    شهردار منطقه ٢٢ گفت:  ساخت پل اتصالی دریاچه چیتگر به بوستان جنگلی یکی از موضوعات مهم منطقه است که کلیات آن به تصویب رسیده و مطالعات آن انجام شده است و بعد از تایید نهایی به مرحله اجرا خواهد رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو