فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۶۳۰ کیلومتر آزادراه تا ۱۴۰۰ تحویل می‌دهیم

هزینه ساخت هر کیلومتر آزادراه بین ۱۸ تا ۵۰ میلیارد تومان است

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در حال حاضر ساخت هر کیلومتر آزادراه بین ۱۸ تا ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد که این عدد در مسیرهای کوهستانی به ۳۰ تا ۵۰ میلیارد تومان برای هر کیلومتر می‌رسد.

۶۳۰ کیلومتر آزادراه تا ۱۴۰۰ تحویل می‌دهیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، خیراله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل درباره عملکرد دولت در بخش ساخت آزادراه‌ها اظهار داشت: تا پایان سال 1400 هفت آزادراه مهم مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و پنج آزادراه‌ برای تحویل در اولویت هستند که این پروژه‌ها تا پایان امسال یا اوایل سال آینده افتتاح می‌شوند.

    وی درباره اولویت‌های تحویل پروژه‌های آزادراهی گفت: در بین پنج اولویت تحویل پروژه‌های آزادراهی اولین پروژه که آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان است که مرحله اول این پروژه 63 کیلومتر طول دارد و در روزهای آینده مرحله اول آن که شامل قطعات یک و دو است به بهره‌برداری می‌رسد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دومین پروژه آزادراهی کشور که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: پس از افتتاح آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان، آزادراه کنار گذر جنوبی تهران به طول 158 کیلومتر مورد بهره‌برداری قرا می‌گیرد.

    خادمی ادامه داد: آ‌زادراه اراک – خرم آباد به طول 67 کیلومتر هم تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. همچنین بخش باقیمانده آزادراه منجیل به رودبار هم پایان امسال یا اوایل سال آینده افتتاح خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: آخرین اولویت ما برای تحویل، آزادراه اصفهان شیراز است که بلندترین آزادراه محسوب می‌شود و احتمالا اوایل سال آینده این آزادراه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

    خادمی با اشاره به تحویل دو آزادراه دیگر در دولت دوازدهم اظهار داشت: بخشی از آزادراه حرم تا حرم حدفاصل سمنان – گرمسار به طول 50 کیلومتر اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین آزادراه هفتمی که در این دولت تحویل می‌شود آزادراه مرند به تبریز است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی درباره جزئیات افتتاح این آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان در چند روز آینده گفت: کل طول آزادراه کنار گذر شرقی اصفهان 94 کیلومتر است این آزادراه شمال اصفهان را از طریق آزادراه نطنز به جنوب اصفهان که ابتدای آزادراه اصفهان – شیراز است متصل می‌کند. مرحله اول این آزادراه شامل قطعات یک و دو به طول 63 کیلومتر است که دارای پنج تقاطع غیرهمسطح است و یک آزادراه شش خطه با کیفیت بالا به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی درباره هزینه ساخت این پروژه اظهار داشت: برای ساخت مرحله اول این پروژه 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از محل صندوق بازنشستگی کشوری انجام شده است اما قیمت آن به روز 120 میلیارد تومان است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با ساخت این آزادراه عملا ترافیک فعلی از شیراز که وارد اصفهان و بعد تهران می‌شد از حاشیه شهر عبور می‌کند و ایمنی افزایش و مصرف سوخت با کاهش مدت زمان سفر کاهش می‌یابد.

    وی تاکید کرد: زمان تردد با افتتاح این آزادراه به نصف کاهش می‌یابد و ترددها بدون تلاقی با ترافیک سنگین انجام خواهد شد و ترافیک شهر اصفهان هم تخلیه می‌شود.

    مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل تاکید کرد: این آزادراه در قسمت شرقی اصفهان ساخته شده که این منطقه دارای محرومیت است و ساخت این آزادراه باعث توسعه شرق اصفهان خواهد شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تحویل پنج اولویت آزادراهی تا پایان امسال و اوایل سال آ‌ینده 518 کیلومتر آزادراه را تحویل می‌دهیم که این عدد نسبت به دو هزار و 400 کیلومتر کل آزادراه‌های کشور عدد قابل توجهی محسوب می‌شود و 23 درصد کل آزادراه‌های کشور است.

    وی  ادامه داد: همچنین با تحویل بخشی از آزادراه حرم تا حرم و آزادراه تبریز - مرند، میزان تحویل آ‌زادراه‌ها به 630 کیلومتر می‌رسد یعنی 28 درصد طول آزادراه‌های کشور را تحویل می‌دهیم.

    خادمی با اشاره به هزینه ساخت آزادراه‌ها تاکید کرد: در حال حاضر ساخت هر کیلومتر آزادراه بین 18 تا 20 میلیارد تومان هزینه دارد که این عدد در مسیرهای کوهستانی به 30 تا 50 میلیارد تومان برای هر کیلومتر می‌رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو