فونیکسریمکسبهتام

از ابتدای سال جاری

خودروسازان داخلی به لحاظ تولید، چگونه عمل کرده‌اند؟

عصر خودرو- براساس آمار، تولید خودروی کشور در بخش سواری از ابتدای سال جاری با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه شده است که دراین راستا ایران‌خودرو طی پنج ماهه ابتدایی سال جاری افزایش ۳۹ درصدی در تیراژ تولید خود رقم زده و سایپا نیز علاوه بر افزایش تیراژ محصولات داخلی، تیراژ مونتاژی‌ها را کاهش داده است.

خودروسازان داخلی به لحاظ تولید، چگونه عمل کرده‌اند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، براساس آمار تفکیکی ارائه شده توسط دو خودروساز بزرگ کشور، تولید خودروهای سواری در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با افزایش حدود 20 درصدی همراه شده است که در این میان گروه صنعتی ایران‌خودرو با افزایش حدود 39 درصدی در تیراژ تولید سواری، بیش از هفت درصد سهم بازار خود را افزایش داده است و گروه خودروسازی سایپا نیز از ابتدای سال جاری تا دهه اول شهریورماه با تجاری‌سازی بیش از 176 هزار دستگاه، افزایش تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ایجاد کرده است.

    براساس آمار، طی پنج ماهه ابتدایی سال 99، ایران خودرو موفق شده است که 188 هزار و 223 دستگاه خودروی سواری تولید کند. این خودروساز درحال حاضر 54 درصد سهم بازار خودروی سواری کشور را در اختیار دارد. همچنین در بخش خودروهای تجاری و سنگین نیز توانسته در همین بازه زمانی افزایش حدود 171 درصدی در تیراژ تولید و 10.5 درصدی در سهم بازار این بخش را به ثبت برساند.

    در مجموع این خودروساز داخلی در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با افزایش 40 درصدی، تیراژ تولید در دو بخش سواری و تجاری را به 192 هزار دستگاه رسانده است.
    همچنین گروه خودروسازی سایپا نیز با تولید 176 هزار و 405 دستگاه خودروسواری و تجاری از ابتدای سال 99 تا پایان روز دهم شهریورماه، تیراژ تولید محصولات خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داده است.

    طبق آمار دو شرکت زامیاد و سایپادیزل که تولید کننده محصولات تجاری گروه خودروسازی سایپا به شمار می آیند، در این 165 روز (از ابتدای سال 99 تا پایان روز 10 شهریورماه)،   13 هزار و 850 دستگاه خودرو تولید کرده‌اند که در حدود 1700 دستگاه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

    بررسی تولیدات سایپا تا دهم شهریورماه امسال نشان از کاهش تولید محصولات مونتاژی و جایگزین شدن آن‌ها با محصولات داخلی این خودروساز دارد. تیراژ تولید خودروهای CKD که محصولات مشترک با خودروسازان خارجی بوده است، از ابتدای سال 98 تا  دهم شهریور ماه سال گذشته، بیش از 9 هزار و 890 دستگاه بوده که در مدت مشابه سال 99 به 4 هزار و 788 خودرو رسیده است

    از سوی دیگر این کاهش تولید با افزایش پنج هزار خودرو از محصولات خانواده X100 و X200 سایپا پوشش داده شده است. ضمن اینکه در مدت زمان منظور در بررسی آمار، بیش از 157 هزار دستگاه محصولات خانواده X100 و X200  شامل پراید، تیبا، ساینا و کوییک تولید شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو