فونیکسریمکسبهتام

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد:

تامین منابع مالی خط ۱۰ متروی تهران بر اساس TOD

عصر خودرو- رییس شورای اسلامی شهر تهران درباره تامین منابع مالی خط ۱۰ متروی تهران گفت: آنچه که من می دانم منابع مالی این خط بر اساس TOD است.

تامین منابع مالی خط ۱۰ متروی تهران بر اساس TOD
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، محسن هاشمی در حاشیه دویست و سی و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز با گزارش رابط شورایاران منطقه 22 شهرداری تهران کار خود را آغاز کرد و مشکلات و معضلات منطقه در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی و طرح ها و پروژه ها مطرح شد و درپی آن اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز با جدیت سوالات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

    وی افزود: اعضای شورای شهر تهران امیدوار هستند افرادی که از شهرداری تهران در جلسه حضور دارند به پیشنهادات آنها توجه کنند تا شاهد پیشرفتی در حل مشکلات و معضلات منطقه باشیم.

    وی ادامه داد: پس از استماع گزارش رابط شورایاران منطقه 22 اعضا طرح مربوط به انتخاب ذیحسابان در شهرداری تهران را پیگیری کردند؛ طرحی که 20 ماده دارد و خیلی جزیی به موضوع پرداخته است، لذا اعضا حساس شده و برای هر ماده پیشنهاداتی را مطرح می کنند. از سوی دیگر به دلیل اینکه بحث صلاحیت افراد برای انتخاب مطرح است اعضا حساسیت به خرج می دهند تا حقوق کسی ضایع نشود و نسبت به حقوق افراد حساسیت به خرج می دهند، لذا موضوع به طول انجامیده است.

    رییس شورای اسلامی شهر تهران درباره کلنگ زنی خط 10 متروی تهران و تامین منابع مالی آن نیز گفت: آنچه که من می دانم منابع مالی این خط بر اساس TOD است به شکلی که گفته شده در اطراف ایستگاه های مترو با توجه به اینکه وسیله حمل و نقل انبوه بر است و تراکم بالایی وجود دارد بر مبنای TOD می توانند تراکم بیشتری نسبت به جاهای دیگر داشته باشند؛ این پهنه را T نامگذاری کردیم به این معنی که پهنه حمل و نقل است و مبتنی بر حمل و نقل عمومی به پیش می رود.

    وی ادامه داد: این خط 40 کیلومتر است و عمدتا از مناطق برخوردار شهر تهران مثل مناطق 22، 5، 2، 1، 4 و 8 عبور می کند و حدود 38 ایستگاه دارد؛ لذا هر ایستگاه این امکان را دارد که بیش از 2 هزار میلیارد از نظر ساخت و ساز در اختیار بگذارد که اگر کاربری بر اساس TOD باشد می تواند هزینه خط را به راحتی از همین محل تامین کند. امیدواریم این ذهنیت در شهرداری تهران باشد که هزینه این خط را از همین محل تامین کند و حتی هزینه سایر خطوط از این طریق تامین شود.

    هاشمی تاکید کرد: البته یک خط مترو تا کامل شود حدود 10 تا 12 سال طول می کشد؛ همه خطوط مترو با طول 20 کیلومتر در کشور 10 سال به طول انجامیده چون اعتبارات با تاخیر به آن می رسد، اما امیدواریم این خط اگر از روش TOD استفاده می شود، همه پول در اختیار آن قرار گیرد و در طول سال های کمتری انجام شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو