فونیکسریمکسبهتام

در محروم ترین نقطه اطراف شهر زاهدان

زنگ مدرسه «شهدای ایران خودرو» طنین انداز شد

عصر خودرو- هم زمان با آغاز سال تحصیلی، مدرسه ۱۲ کلاسه «شهدای ایران خودرو» که طبق استانداردهای آموزشی در روستای دایی آباد منطقه لار زاهدان احداث شده، با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و مقامات استانی توسط عبدالرحمن دهقان، اهل زابل و از کارکنان شاغل در ایران خودرو که فرزند یکی از شهدای این خودروساز است، به بهره برداری رسید.

زنگ مدرسه «شهدای ایران خودرو» طنین انداز شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس، گروه صنعتی ایران خودرو در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی و حمایت از مناطق کم برخوردار، احداث مدرسه 12 کلاسه در منطقه لار سیستان و بلوچستان را به پایان رساند و به این ترتیب امکان آموزش بیش از 700 کودک جامانده از تحصیل که در انتظار راه اندازی این مدرسه بودند، فراهم شد.
    مدرسه «شهدای ایران خودرو» بر اساس آخرین استانداردهای سازمان نوسازی،توسعه وتجهیزمدارس در زمین اهدایی اهالی روستای دایی آباد به مساحت 2500 متر  مربع و زیربنای 1000 مترمربع بنا شده است. این مدرسه  در دو طبقه شامل 12کلاس و یک آزمایشگاه و مجهز به سیستم اعلام حریق است.به منظور ارتقای فرهنگ کتابخوانی و رشد همه جانبه دانش آموزان ، در هر کلاس یک کتابخانه تعبیه شده که با مشارکت انتشارات علمی و فرهنگی با بیش از 1000 عنوان کتاب تجهیز شده است تا در اختیار آینده سازان این مرز و بوم قرار گیرد.
    با این اقدام، کودکان جامانده از تحصیل در این منطقه با حمایت گروه صنعتی ایران خودرو، در مسیر کسب دانش و تحصیل علم قرار گرفتند.
    ایران‌خودرو لوازم‌التحریر و کیف دانش آموزانی که در آغاز سال تحصیلی در مدرسه ثبت‌نام کرده‌اند را نیز تامین کرده و در اختیار آنان قرار داده است.
    گفتنی است، درحال حاضر 710 هزار دانش آموز در سطح استان سیستان و بلوچستان، مشغول به تحصیل هستید.سرانه فضای آموزشی 3/11 متر مربع است که بیش از دو متر مربع با استاندارد کشوری فاصله دارد.درحال حاضر خیرین مدرسه ساز، نهضت ساخت مدرسه را در استان برپا کرده اند، به‌گونه ای که سه میلیارد تعهد آنان در سال 92 به 140 میلیارد تومان رسیده است. پیش بینی می‌شود این عدد تا پایان سال به 170 میلیارد تومان برسد و بخشی از نیازمندی های آموزشی دانش‌آموزان تامین شود‌.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو