فونیکسریمکسبهتام

ظرفیت اسمی عرضه CNG به اندازه ۸ میلیون خودرو است

عصر خودرو- در حال حاضر با وجود حدود ۲۵۰۰ جایگاه عرضه سوخت CNG‌ در مدار بهره برداری، ظرفیت اسمی عرضه CNG به اندازه ۸ میلیون خودرو است.

ظرفیت اسمی عرضه CNG به اندازه ۸ میلیون خودرو است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از تسنیم، طبق آمار رسمی ارائه شده توسط پرتال مدیریت طرح CNG، در حال حاضر 2495 جایگاه عرضه سوخت CNG‌ در سراسر کشور در مدار بهره برداری است که این تعداد جایگاه ظرفیت عرضه حدود 40 میلیون مترمکعب CNG‌ را در هر روز دارند.

    با وجود این ظرفیت اسمی، در حال حاضر حدود 20 تا 24 میلیون مترمکعب CNG در هر روز در کشور مصرف می‌شود و ظرفیت مازاد ایجاد شده ای حدود 16 تا 20 میلیون مترمکعب در این بخش در زیرساخت‌های عرضه وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد. این ظرفیت‌ مازاد به معنای این است که اگر خودروهای گازسوز فعلی کشور، دو برابر شوند نیز ظرفیت سوخت‌رسانی به آنها وجود دارد.

    حمید قاسمی ده‌چشمه، معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: با اینکه ما بزرگترین پالایشگر خاورمیانه هستیم اما مصارف سالهای گذشته، این هشدار را به ما داد که با این روند رشد مصرف، از سال 1401 به بعد واردکننده بنزین می شویم.

    قاسمی ده‌چشمه با بیان اینکه "دو سیاست جایگزینی و اصلاح قیمتی برای جلوگیری از این روند مورد توجه قرار گرفت"، گفت: در بخش جایگزینی، بهترین جایگزین سوخت بنزین، سوخت CNG‌ است، به همین خاطر در وزارت نفت طرح‌هایی برای توسعه استفاده از سوخت CNG در سبد حمل و نقل کشور پیاده سازی شده است.

    وی ادامه داد: جایگاه‌های CNG در طی سالهای گذشته در کشور احداث شده و به ظرفیت بلوغ خودش رسیده و حدود 2500 جایگاه فعال CNG ‌در کشور داریم که می‌توانند به ناوگانی بالغ بر 8 میلیون خودروی گازسوز سرویس دهی کنند.

    معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: ناوگان موجود ما اکنون حدود 4 میلیون خودرو است که به سوخت پاک، یعنی سوخت CNG مجهز هستند و به اندازه سرویس دهی به 4 میلیون خودرو ظرفیت مازاد داریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو