فونیکسریمکسبهتام

موتورسیکلتی که با آن می توان به مسافرت رفت+فیلم

عصر خودرو-بی ام و R۱۸ موتورسیکلتی قدرتمند با طراحی خاص است که با آن می توان یک سفر ۱۵۰۰ مایلی را سپری کرد.

موتورسیکلتی که با آن می توان به مسافرت رفت+فیلم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲:۰۰
  • موتورسیکلتی که با آن می توان به مسافرت رفت
  • موتورسیکلتی که با آن می توان به مسافرت رفت
  • موتورسیکلتی که با آن می توان به مسافرت رفت
  • موتورسیکلتی که با آن می توان به مسافرت رفت+فیلم

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدت هاست که  از تولید بی ام و R18 می‌گذرد. اولین بار در بهار سال گذشته به عنوان یک کانسپت رونمایی شد، حالا این کارخانه همان موتور را به شکل مفهومی تر ارائه داده است.

این موتور طوری طراحی شده که با آن می توان  یک سفر 1500 مایلی را سپری کرد. این موتور توانایی این را دارد که در مسیرهایی چون کوهستانی، در جاده ها و بزرگراه ها و یک مزرعه به خوبی برود. مرکز اصلی دوچرخه، به معنای واقعی دارای بوکسور 1802 سی سی است. ارقام عملکرد در مقایسه با رقبا (89 اسب بخار و 117 فوت پوند)  هستند.

این میزان ممکن است برای چنین موتور بزرگی زیاد به نظر نرسد، اما 110 ftlbs بین 2000 تا 4000 دور در دقیقه در دسترس است، جایی که 95 درصد رانندگی را انجام می‌دهید. این فقط باعث می‌شود سواری با این موتور کاملاً بی دردسر باشد.

در جاده، سیستم تعلیق در حالت محکم تری قرار دارد و این ویژگی باعث می شود در زمان طوفانی شدن هوا بسیار بهتر بتوان رانندگی را ادامه داد. این موتورسیکلت در دست انداز‌های بزرگ، چاله‌ها و موارد دیگر می تواند کنترل شود  و از راننده نیز محافظت می کند. جایی که R18 بیشترین معنی را می‌دهد این است که می توانید حس کنید سوار یک موتورسیکلت غول پیکر مانند R nineT شده اید. هنگم سوار شدن روی این موتورسیکلت به وزن، طول یا فاصله محدود زمین توجه نکنید و یک فاصله ایمن مطلق خواهید داشت.

این موتورسیکلت معایبی هم دارد که از جمله آن می توان به نداشتن کروز کنترل، نداشتن سنجش بنزین، نشانگر برد و اینکه چه فناوری وجود دارد اشاره کرد که نیاز به کار دارد. روشن شدن در این موتور سیکلت بدون کلید است.

موتورسیکلت مفهومی بی‌ام‌و R18 فوراً به‌عنوان یک بی‌ام‌و اصیل قابل تشخیص است؛ پیشرانه باکسر، فریم گهواره‌ای، میل‌گاردان نمایان، باک بنزین افتاده با رنگ سیاه و رنگ‌آمیزی متضاد خطوط که از نماد‌های طراحی محصولات کلاسیک بی‌ام‌و است. نسبت‌های متوازن در طراحی این موتورسیکلت مفهومی، یادآور مدل‌های کلاسیک مانند بی‌ام‌و R5 هستند.

فریم و باک خط مشترکی از سر فرمان تا توپی چرخ عقب ایجاد می‌کند و ظرافتی جاری به نمای جانبی می‌دهد. رینگ‌های بزرگ (جلو 21 اینچی، عقب 18 اینچی)، موقعیتی امن ارائه می‌دهند و تسلط واحد تولید قدرت را کاملاً متوازن می‌کنند. لاستیک‌ها بیشتر از همه به تاریخ رجوع می‌دهند؛ زیرا این موتورسیکلت به تایر‌های متزیلر (Metzeler) مجهز شده است.

ظاهر بیرونی آن به‌طور آگاهانه یادآور پیشرانه‌های تخت دوسیلندر است که بی‌ام‌و تا پایان دهه 1960 میلادی از آن استفاده می‌کرد، اما با حجم بزرگ‌تر و خنک‌کننده مدرن هوا و روغن ارائه می‌شود. نمونه اولیه پیشرانه بزرگ باکسر با جزئیات زیر طراحی شده است؛ بلوک پیشرانه و جعبه ‌دنده با آلومینیوم ساخته شده که مرحله‌ای ایده‌آل برای معرفی کردن اجزای آلومینیومی و همچنین محافظ زنجیر و پوشش سوپاپ به شمار می‌رود. علاوه‌بر این، کاربراتور‌های Solex شبیه به مدل به‌کاررفته در بی‌ام‌و 2002، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط