فونیکسریمکسبهتام

بازسازی ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده ظرف ۴ سال

عصر خودرو- مدیر کل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری وزارت کشور با بیان اینکه در حال حاضر امکان نوسازی ناوگان اتوبوس شهری وجود ندارد گفت: ظرف چهار سال هزار و چهارصد دستگاه اتوبوس فرسوده شهری را بازسازی کردیم.

بازسازی ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده ظرف ۴ سال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از میزان، سهیل معمارباشی مدیر کل صنایع حمل و نقل وزارت صمت، وحید سعیدیان معاون امور عمران شهری سازمان برنامه و بودجه و مرضیه حصاری مدیر کل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری وزارت کشور با حضور در برنامه روی خط خبر شبکه خبر به بررسی جزئیات طرح بازسازی دو هزار دستگاه اتوبوس فرسوده درون شهری پرداختند.
    مصوبه بازسازی دو هزار دستگاه اتوبوس فرسوده درون شهری ابلاغ شده است
    معمارباشی در خصوص طرح بازسازی اتوبوس‌های درون شهری تاکنون دو طرح را دنبال می‌کردیم که یک طرح برای برای هزار و هفتصد دستگاه برنامه ریزی شده بود؛ هزار دستگاه برای شهر تهران و هفتصد دستگاه برای شهر اصفهان که این طرح به دلیل مسائلی که در تامین منابع مالی در این زمینه اتفاق افتاد خیلی پیشرفت مناسبی نداشت.

    وی افزود: توافق دیگری اخیرا در بیست و یکم مهرماه با حضور سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان اتوبوس رانی و شهرداری تهران برای بازسازی دو هزار دستگاه اتوبوس درون شهری داشتیم که هزار دستگاه از این اتوبوس‌ها برای شهر تهران و هزار دستگاه دیگر برای سایر شهر‌ها برنامه ریزی شده است.

    مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت ادامه داد: مدل مالی که برای این طرح پیش بینی شده بدین صورت است که قرار است دویست و پنجاه میلیارد تومان سازمان برنامه و بودجه از محل بودجه عمومی دولت به این طرح تخصیص بدهد و دو برابر این میزان یعنی پانصد میلیارد تومان نیز از محل منابع صندوق کارآفرینی امید قرار است به این طرح تخصیص داده شود و حدود پنجاه میلیارد تومان نیز قرار است شهرداری‌ها مشارکت داشته باشند تا این دو هزار دستگاه در زمان بندی پیش بینی شده، از زمان پیش پرداخت به مدت هشت ماه اجرایی شود.

    معمارباشی افزود: مصوبه ابلاغ شده و اقدامات پیش بینی شده تا کار تسریع شود و قرار شده شهرداری‌ها نیز قراردادهایشان را با شرکت‌های مشارکت کننده در این طرح منعقد کنند، اما نافذ شدن قرارداد‌ها بستگی به منابع مالی دارد که امیدواریم باتوجه به منابع مالی پیش بینی شده و نیاز کلان شهر‌ها به این اتوبوس ها، سازمان برنامه و بودجه هم در این رابطه همکاری لازم را داشته باشند.
    هزار و چهارصد دستگاه اتوبوس درون شهری را ظرف چهار سال بازسازی کردیم
    حصاری مدیر کل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری وزارت کشور نیز در این باره اظهار کرد: بحث بازسازی اتوبوس‌ها حدود چهار سال است که در دستور کار وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها قرار دارد که بخشی از منابع مالی آن توسط دولت در اختیار ما گذاشته شده و بخشی از آن نیز توسط شهرداری‌ها تامین شده است.

    وی افزود: ظرف چهار سال اخیر حدود هزار و چهارصد دستگاه اتوبوس فرسوده را بازسازی کردیم که بخشی از این اقدامات کمک نقدی خرید قطعه بوده و بخشی هم به صورت تسهیلات در اختیار شهر‌ها قرار دادیم.
    امکان خرید اتوبوس نو باتوجه به افزایش نرخ ارز و تحریم‌ها میسر نیست
    مدیر کل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری وزارت کشور با بیان اینکه شکل گیری بیماری کرونا و لزوم فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان عمومی ما را مجبور کرد تا در اسرع وقت ناوگان اتوبوسرانی را تامین کنیم، گفت: باتوجه به افزایش شدید قیمت اتوبوس به دلیل افزایش قیمت ارز در سال‌های اخیر و بحث تحریم ها، امکان تامین اتوبوس نو در اسرع وقت وجود نداشت، لذا قرار شد با دستور رئیس جمهور بازسازی اتوبوس‌های فرسوده درون شهری افزایش پیدا کند و ما موفق شدیم مصوبه بازسازی پنج هزار دستگاه را از دولت داشته باشیم.

    وی با بیان اینکه مدل تامین مالی این پنج هزار دستگاه تسهیلات از منابع تبصره 18 قانون بودجه است، افزود: این پنج هزار دستگاه با آن هزار و چهارصد دستگاه ارتباطی ندارد؛ این طرح، طرح مشترک وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه است که مقرر شد وجوه اداره شده را سازمان برنامه و بودجه تامین کند و وام کم بهره در اختیار شهرداری‌ها و بخش خصوصی اتوبوسرانی‌ها قرار دهد تا اتوبوس‌ها بازسازی شوند؛ ضمن اینکه موارد بازسازی شده، کیفیت بسیار قابل قبولی دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو