فونیکسریمکسبهتام

پلیس راهور البرز:

رانندگان آلایندگی وسیله نقلیه خود را رفع کنند

عصر خودرو- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز با اشاره اجرای طرح برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا در این استان گفت: رانندگان دارای خودروهای آلاینده و دودزا باید نسبت به رفع ایجاد آلودگی وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

رانندگان آلایندگی وسیله نقلیه خود را رفع کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ غلامعلی شرق اظهار داشت: با توجه به افزایش آلودگی هوای  شهرستان های استان البرز، طرح برخورد با خودروهای دودزا در این استان به اجرا درآمده است.

    وی اضافه کرد: از این پس  با فعال شدن دوربین های پلاک خوان ، خودروهای فاقد معاینه فنی  به صورت برخط جریمه می شوند.

    شرق خاطرنشان کرد: این مهم می‌تواند در کنترل  آلودگی هوا تاثیر گذار باشد ضمن آنکه خودروهای آلاینده به پارکینگ ها انتقال می یابد.

    وی گفت: طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد  اما در 6 ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح ها با شدت بیشتری انجام می شود.
    شرق افزود: خودروهایی که عمر تولید آن ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال  باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

    وی بیان داشت: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می رود شهروندان ضمن افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام کنند.
    شرق افزود: اکنون 11 مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند.

    کرمان موتوراکستریم