فونیکسریمکسبهتام

همکاری دو غول بزرگ در صنعت ۸۰۰ میلیارد دلاری

عصر خودرو- بخش کامیون سازی مرسدس بنز با وایموی گوگل در تولید کامیون های خودران همکاری می کنند.

همکاری دو غول بزرگ در صنعت ۸۰۰ میلیارد دلاری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، دو غول سازنده در صنعت خودرو در بخش تریلر های معروف به شبه-کامیون semi-trucks آورده های خود را به اشتراک می گذارند. بر اساس این توافق، وایموی گوگل که در ارائه فناوری های کمک به راننده که خودرو را از راننده بی نیاز می کند فعالیت دارد و قرار است با مرسدس بنز یک کامیون یا تریلر خودران مخصوص حمل بار به نام فریتلاینر کاسکادا Freightliner Cascadia بسازد. این اولین فعالیت وایموی گوگل در صنعت حمل و نقل بار به حساب می آید.

    قرار است این شبه-کامیون به فناوری سطح 4 خودران دست پیدا کند.

    شاید این توضیح مختصر لازم باشد که خودران ها را به 6 سطح تقسیم بندی می کنند که از صفر شروع می شود:

    سطح 0: هیچ کاری خودکار انجام نمی شود

    سطح1: خودران به کمک راننده نیاز دارد

    سطح2: بدون نیاز به راننده حرکت می کند اما به توجه راننده نیاز دارد

    سطح3: خودران عمل می کند اما مسئولیت همچنان با راننده است

    سطح4: سطح بالایی از خودران که به دخالت راننده نیاز ندارد اما همچنان مسئولیت با راننده است

    سطح5: خودران کامل که امکان بروز حادثه در آن به صفر رسیده است

     

    بنابراین، درست است که این کامیون ها می توانند بدون نیاز به راننده تمام مسیر را طی کنند اما در حال حاضر فقط در مسیرهای تعیین شده حق تردد دارند. باید توجه داشت که در حال حاضر چنین فناوری وجود ندارد و باید چند سالی منتظر آن ماند. فقط می توان گفت چون دو غول مطرح و معتبر در این زمینه همکاری را آغاز کرده اند به احتمال زیاد و در زمانی نه چندان دور، به این سطح از فناوری دست خواهند یافت.

    جان کرافچیک John Krafcik مدیر عامل وایمو در بیانیه ای اعلام کرد: «ما برای مهارت های مهندسی دایملر و سبد محصولات بسیار گسترده در سطح جهانی این شرکت ارزش بسیار بالایی قائل هستیم، به همین خاطر امید داریم که با شریک جدید وایمو درایو را  به مقیاسی بزرگتر برسانیم و در ایمنی و بهره وری بهتر لجستیک جاده ای در دنیا مؤثر واقع شویم.»

    به این ترتیب بزرگترین سازنده خودروهای تجاری در جهان به فناوری های وایمو درایو مجهز خواهد شد. وایمو درایو، مجموعه پیچیده ای از حسگرهای بینایی، نرم افزار و سیستم های محاسبه گر کامپیوتری است.

    در ماه مارس 2019، دایمر سهام عمده Torc‌ را خریداری کرد. تورک Torc‌ شرکت دیگری است که روی فناوری خودران سطح 4 برای شبه-کامیون ها کار می کند. مارتین دوآم رئیس هیئت مدیره وسایل سنگین دایملر ای جی گفته است که شراکت با وایموی گوگل «رویکرد راهبردی دوگانه» است و قرار است دو شریک (وایمو و تورک) آپشن های متفاوتی را برای مشتریان خلق کنند.

    حالا که صنعت وسایل نقلیه سنگین نیاز به اورهال (بازسازی و نوسازی) دارد، کمپانی های مختلفی در عرصه کامیون ها و تریلرهای خودران در رقابت هستند.

    بوریس سوفمان مدیر مهندسی و رئیس بخش کامیون سازی وایمو ماه گذشته در یک نشست فناوری گفت: «این بازار بسیار عظیم است. فقط در ایالات متحده سالانه 700 تا 800 میلیارد دلار در صنعت کامیون و تریلر هزینه می شود. هر سال هم این عدد و ارقام بزرگتر می شوند. هر چه بیشتر می گذرد تعداد رانندگان وسایل نقلیه سنگین هم کمتر می شوند و کمبود آن در سال های آینده بیشتر حس خواهد شد. نیاز به خودران به وضوح دیده می شود اما یک شبه اتفاق نمی افتد. برای تولید خودران چالش هایی وجود دارد که نمی توان به سادگی از آن گذشت.»

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو