فونیکسریمکسبهتام

معرفی ۱۰ خودروی محبوب از لحاظ قیمت، پیمایش و ایمنی

عصر خودرو- خرید خودروهای دست دوم در بازار آمریکا نسبت به خرید خودروهای نو رواج بیشتری پیدا کرده است.

معرفی ۱۰ خودروی محبوب از لحاظ قیمت، پیمایش و ایمنی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، هر ساله خرید و فروش خودروهای دست دوم از فروش خودروهای نو پیشی می گیرد. در حال حاضر پرفروش ترین خودروها در بازار خودروهای نو مدل بالا نیستند (سن متوسط خودروها در آمریکا به 12 سال رسیده است). خیلی از محبوب ترین و پرفروش ترین خودروها یک دهه است که به عنوان قابل اتکاترین و قابل اطمینان ترین خودروها معرفی می شوند. برای مثال شورولت مالیبو نیم قرن است که در بازار آمریکا تولید و فروخته می شود و به قولی، امتحان خود را نزد مردم پس داده اند و با گذشت زمان محبوبیت خود را از دست نمی دهند.

    تیم دانش داده های وبسایت Insurify.com امسال با تحلیل 2 میلیون تقاضای بیمه نامه در بانک اطلاعاتی خود به معرفی 10 خودروی محبوب پرداخته که بین مردم بیشتر خرید و فروش می شوند. وقتی مردم تقاضای بیمه نامه می دهند،‌ مجبورند اطلاعات زیادی را در قالب فرمی در اختیار این شرکت های بیمه ای قرار دهند، از جمله تاریخچه رانندگی، سال و مدل ساخت و غیره. این داده ها بر اساس ایالت محل اقامت دسته بندی می شوند و در معرفی 10 خودروی محبوب سال مورد استفاده قرار می گیرند. پیمایش خودروها MPG‌  (برحسب مایل به ازای هر گالن) و قیمت خرده فروشی کارخانه یا MSRP‌ از وبسایت خودرسازان یا وبسایت کلی بلو بوک Kelley Blue Book به دست می آید. سطح ایمنی خودروها هم در وبسایت اداره ایمنی ترافیک بزرگراهی ملی آمریکا منتشر می شود.

    تیم دانش داده های «اینشوریفای» 10 خودروی محبوب بازار آمریکا را به طور خلاصه این طور معرفی کرده است:

    نیسان آلتیما
    قیمت (2020): $24,100 

    پیمایش شهری/بزرگراهی: 39/28

    ستاره ایمنی: 5 از 5

    نیسان آلتیما محبوب ترین خودرو در بازار آمریکا است تا سال گذشته هوندا آکورد این مقام را در اختیار داشت. این خودرو در رتبه بندی ایمنی هم امتیاز بالایی دارد. این سدان متوسط به قدر کافی جادار هم هست. این خودرو در 14 ایالات آمریکا مقام اول محبوبیت را کسب کرده است.

    هوندا آکورد
    قیمت (2020): $24,020

    پیمایش شهری/بزرگراهی: 38/30

    ستاره ایمنی: 5 از 5

    مثل هوندا اکورد، شورولت ایمپالا و مالیبو محبوبیت آن مثل درختان همیشه سبز است. اولین بار در سال 1976 به بازار آمریکا معرفی شد. در سال 2017 به دهمین نسل خود رسید. نوع هیبریدی آن از سال 2005 وارد بازار شد. از مهمترین دلایل محبوبیت آن پیمایش بالای آن به ازای هر گالن سوخت است. متأسفانه همان قدر که محبوب مشتریان است محبوب دزدان هم هست و مثل هوندا سیویک بیشترین آمار سرقت در آمریکا را دارد.

    شورولت مالیبو
    قیمت (2020): $22,095 

    پیمایش شهری/بزرگراهی: 36/29

    ستاره ایمنی: 4 از 5

    در این لیست ده تایی 2 خودروی شورولت حضور دارند که یکی مالیبو است. کوچکتر از ایمپالا و مقرون به صرفه تر است و معمولاً باب تبع دوست داران محیط زیست است. مدل هیبریدی هم دارد. یکی از مدل هایی است که مدت های طولانی بین مردم حضور دارد. این خودرو از سال 1964 به بازار معرفی شده است. گفته می شود که مدل های قدیمی تر ایمن تر از مدل 2020 هستند.

    هوندا سیویک
    قیمت (2020): $20,650 

    پیمایش شهری/بزرگراهی: 42/32

    ستاره ایمنی: 5 از 5

    دلایل زیادی برای محبوبیت این خودرو وجود دارد. مهمترین دلیل آن انتخاب جوانان است که نیاز به فضای بار زیادی ندارند و برای اولین خودرو ارزان و مقرون به صرفه است. هم مصرف سوخت و هم هزینه های نگهداری. ضمن آن که هم سدان دارد هم هاچبک و هم کوپه. برای کسانی که می خواهند کمی بیشتر پول بپردازند مدل عملکرد بالا و پرزرق و برق تر هم دارد. مهمترین ویژگی آن این است که قابلیت شخصی سازی در آن بالا است (یعنی هر کسی می تواند متناسب با سلیقه و بودجه خود در آن تغییرات ایجاد کند).

    شورولت ایمپالا
    قیمت (2020): $28,020 

    پیمایش شهری/بزرگراهی: 28/19

    ستاره ایمنی: 5 از 5

    در این فهرست گران ترین خودرو است. بیشتر در غرب و میانه آمریکای شمالی طرفدار دارد. سدان اندازه متوسط است و نسبت به مالیبو جادارتر است و امکانات بیشتری دارد. از سال 1958 وارد بازار شده است که نشان از حفظ محبوبیت آن دارد.

    فورد فوکس
    قیمت (2020): $19,863 

    پیمایش شهری/بزرگراهی: 40/30

    ستاره ایمنی: 5 از 5

    این خودرو دیگر از سال 2019 به بعد تولید نشد. اما دست دوم آن هنوز یکی از محبوب ترین خودروهای بازار است. در مدل پایه فقط 123 اسب بخار توان دارد و برای همین اصلا نباید آن را با موستانگ مقایسه کرد. در مقایسه با بقیه اعضای این دسته بندی قیمتی بسیار معقول دارد و با این که قیمت آن پایین تر است از ایمنی کم نگذاشته است. پیمایش آن هم بسیار منطقی و قابل قبول است.

    تویوتا کرولا
    قیمت (2020): $19,600 

    پیمایش شهری/بزرگراهی: 40/31

    ستاره ایمنی: 5 از 5

    یکی از دیرپاترین مدل های تویوتا در آمریکا و در دنیا است. از سال 1966 وارد بازار شد. جدیدترین نسل آن هیبریدی 2020 است که به پیمایش 53/52 شهری/بزرگراهی خود می بالد و قیمت آن فقط $23,100 دلار است. قیمت آن کمی کمتر از هیبریدی پریوس است. بعید است که این خودرو به این زودی ها از چشم و دل مردم دنیا بیفتد. با توجه به بازار خودروی آمریکا این خودرو ارزان،‌ قابل اعتماد و ایمن است.

    فورد اکسپلورر
    قیمت (2020): $36,675 

    پیمایش شهری/بزرگراهی: 29/27

    ستاره ایمنی: 5 از 5

    فورد اکسپلورر به عنوان تنها «نماینده شاسی بلند با قد متوسط» در این فهرست حضور دارد. پرفروش ترین خودروی شاسی بلند فورد در سال 2019 هم بوده است. گران ترین خودروی این فهرست هم به شمار می آید. قیمت پایه ی این خودرو از دو برابر قیمت شورولت ایمپالا شروع می شود و بسته به امکانات بالاتر می رود.

    سوبارو ایمپرزا
    قیمت (2020): $18,695

    پیمایش شهری/بزرگراهی: 36/28

    ستاره ایمنی: 5 از 5

    ارزان ترین خودروی این فهرست است. این سوباروی جمع و جور شاید خیلی قابل بالیدن نباشد اما قابلیت اطمینان و ایمنی آن بالا است. با این که ارزان ترین خودروی این فهرست است اما نیروی قوای محرکه آن به هر چهار چرخ اعمال می شود (All-wheel-drive) و بنابراین یکی از قابل ترین خودروها در ایالت های برفی و شمالی آمریکا است.

    تویوتا راوفور
    قیمت (2020): $25,850

    پیمایش شهری/بزرگراهی: 35/27

    ستاره ایمنی: 5 از 5

    تنها شاسی بلند تمام قد اما جمع و جور این فهرست است. در سگمنت خود پرفروش ترین خودروی سال 2019 هم بوده است. در ایالت آلاسکا بیشترین طرفدار را دارد. در برف عملکردی بی نظیر دارد و در شرایط جوی کاملاً متفاوت و متنوع، خوب عمل می کند. مدل هیبریدی آن هم ارائه شده است که پیمایش شهری/بزرگراهی آن 41/38‌ است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو