فونیکسریمکسبهتام

علامت جدید راهنمایی رانندگی در کانادا!

عصر خودرو- مشکل جدید کانادایی ها به گوزن ربط دارد اما به تست گوزن ارتباط پیدا نمی کند.

علامت جدید راهنمایی رانندگی در کانادا!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، تا به حال، اکثر ما با تست گوزن به نوعی آشنا شده ایم. یک سیستم ارزیابی توانایی مانور در خودرو است که باید بتواند از برخورد با موانع مارپیچی اجتناب کند. این تست برای این طراحی شده است که اگر راننده ای به طور ناگهانی با گوزن یا هر حیوان تیزپای دیگری در جاده مواجه شد بتواند مانور دهد و از تصادف اجتناب کند و در عین حال در این حرکت سریع، خودرو واژگون نشود. خیلی از خودروهای امروز در این تست روسیاه هستند.

    اما حالا کانادا مشکل دیگری با گوزن ها پیدا کرده است. این مشکل اصلا به ایمنی سرنشین و خودرو و پیاده ربط ندارد.

    سی ان ان گزارش کرده است که در شهری به نام جاسپر در ایالت آلبرتای کاناداد علائم رانندگی جدیدی نصب شده و جمله هشدارآمیز آن این است: «اجازه ندهید گوزن ها خودروی شما را لیس بزنند»!

    خوب دلیل اصلی آن این است که گوزن ها به نمک علاقه زیادی دارند. استیو یانگ Steve Young، سخنگوی پارک ملی جاسپر می گوید که گوزن ها بخشی از نیاز خود به نمک را از آب دریاچه های شور اطراف برطرف می کنند اما حالا یاد گرفته اند که راه آسان تری وجود دارد. پاشیده شدن آب جاده ها روی خودروها، سطحی از نمک روی این خودروها به جا می گذارد که حالا مورد علاقه گوزن ها قرار گرفته است.

    این علاقه به خودی خود خطری برای گوزن یا صاحب خودرو به وجود نمی آورد اما به تدریج که به یک عادت تبدیل می شود، تعداد گوزن ها در اطراف خودروها را افزایش می دهد. هر چه سطح گوزن ها در جاده ها و اطراف خودروها بیشتر می شود، احتمال تصادف ها افزایش می یابد. همین که رانندگان به آنها اجازه این کار را ندهند، خودش علامتی است که گوزن ها دریافت می کنند که انسان ها از این رفتارشان استقبال نمی کنند.

    یانگ همچنین به این موضوع هم اشاره کرد که اکثر حیوانات با دیدن انسان ها فرار می کنند اما گوزن ها سر جای خود می ایستند و از موضع خود، حتی اگر لازم به خشونت باشد، دفاع می کنند مخصوصاً اگر احساس کنند که مورد تهدید قرار گرفته اند. خود این موضوع هم دلیل دیگری است که نباید به گوزن ها رو نشان داد و اجازه داد نمک مورد نیاز خود را از لیسیدن شیشه خودروها به دست بیاورند.

    در پارک های ملی کانادا، تعامل با حیات وحش از جمله غذا دادن، توجه حیوانات را به خود جلب کردن و ایجاد اضطراب و تشویش در بین گوزن ها تا 25 هزار دلار جریمه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو