فونیکسریمکسبهتام

ثبت آمار جدید تولید روزانه آبی پوشان ادامه دارد

رکوردشکنی های پی‌در‌پی تولید در ایران خودرو

عصر خودرو- گروه صنعتی ایران خودرو در روز پنج شنبه ۱۳ آذرماه با ثبت تولید حدود۵هزار دستگاه خودرو طی یک روز رکوردی بی سابقه را در تاریخ خودروسازی این شرکت به ثبت رساند تا روند رکوردشکنی‌های این گروه در زمینه تولید ادامه داشته باشد و یک قدم به ثبت رکورد تاریخی تولید سالانه نزدیک تر شود.

رکوردشکنی های پی‌در‌پی تولید در ایران خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، گروه صنعتی ایران خودرو همچنین طی هفته های گذشته با افزایش 74درصدی، موفق به ثبت رکورد جدید تولید در سایت تولیدی کرمانشاه شده بود و همچنین مدتی قبل خبر گذر از تولید 3 هزار دستگاه در روز و فاصله 40 هزار دستگاهی تا شکستن رکورد تولید سالانه را منتشر کرده بود.

    در شرایطی که صنعت خودرو کشور با وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی در حال پاسخگویی به نیاز مشتریان است، ایران خودرو هر هفته با اخبار رکوردشکنی تولید روزانه نشان داده که در زمینه شتاب در مسیر تولید پیشرو است و تولید 4796 دستگاه خودرو در روز 13 آذر رویداد مهم در این تاریخ سازی در اوج محدودیت ها بود.
    گروه صنعتی ایران خودرو با همدلی و همراهی مجموعه سازندگان و تامین‌کنندگان،‌ در شرایط سخت تحریم و کرونا، در روز پنج شنبه 13 آذرماه موفق به تکمیل نزدیک به پنج هزار دستگاه خودرو شد که رکوردی بی سابقه در تاریخ این گروه به حساب می‌آید.

    ایران خودرو با همکاری و همت مجموعه سازندگان، موفق شد در روز پنج شنبه سیزدهم آذرماه، رکورد جدیدی را ثبت کرده و تعداد خودروهای تکمیل شده و آماده عرضه به مشتریان را به عدد 4796 برساند. در این روز مدیران و کارگران متعهد این مجموعه در سایت مرکزی و سایت های استانی در محل کار حضور داشتند و با تامین و ارسال قطعات توسط سازندگان در شرایط نامساعد آب و هوایی، این رکورد را به ثبت رسانده‌اند. درحال حاضر، آهنگ تولید در گروه صنعتی ایران خودرو، شتاب گرفته و با حمایت های لازم از سوی نهادهای مرتبط، اهداف تعیین شده در سال جهش تولید محقق خواهد شد. در ابتدای هفته گذشته رکورد تولید روزانه به دوهزار و 950 دستگاه رسید و در پایان این هفته نیز رکورد تجاری‌سازی شکسته شد.

    افزایش 59 درصدی تولید در ایران خودرو

    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از افزایش 59 درصدی تولید در این خودروسازی از ابتدای سال تاکنون خبر داد. فرشاد مقیمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: از ابتدای سال تاکنون 341 هزار دستگاه خودرو تولید کردیم که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 216 هزار دستگاه خودرو بوده است.
    وی افزود: از ابتدای امسال روزانه 2 هزار دستگاه خودرو در ایران خودرو تولید می‌شد که از اول آذر این میزان با رشد 15 درصدی به 2300 دستگاه افزایش یافت. آقای مقیمی ادامه داد: با تلاش شبانه روزی مجموعه همکاران در ایران خودرو و تامین به موقع قطعات از سوی قطعه سازان روز گذشته 4796 دستگاه خودروی ناقص را تکمیل و تجاری سازی کردیم درحالیکه تا پیش از این روزانه 1800 تا 1900 دستگاه تجاری‌سازی می‌شد.وی اضافه کرد: سال گذشته اگر رکورد تولید داشتیم به این علت بود که از بیش از 2 هزار و 900 دستگاه تولید روزانه بیش از چهارصد دستگاه به صورت سی کی دی تولید می‌شد، اما امسال در شکستن رکورد تولید روزانه حدود 500 دستگاه به تولید داخلی خودرو اضافه شد و رکورد تولید داخل، روزانه به 2953 دستگاه رسید. اقای مقیمی گفت: میزان تعهدات معوق ایران خودرو هم اکنون 28 هزار دستگاه است که از این میزان تا چند روز آینده 9 هزار 500 دستگاه خودرو شامل دناکروز کنترل و 207 فرمان برقی پس از اعلام قیمت از سوی سازمان حسابرسی، فاکتور و به مشتریان تحویل می‌شود.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو همچنین گفت: در راستای تحقق جهش تولید در گروه ایران خودرو دیزل نیز افزایش 42 درصدی تولید در بخش خودرو‌های سنگین باری و مسافری محقق شد و ما روز گذشته در این خودروسازی از میزان کل تولید در سال گذشته عبور کردیم.آقای مقیمی با بیان اینکه افزایش تولید، تکمیل و تجاری سازی خودرو در خودروسازان موجب افزایش اشتغال در قطعه سازان شده است افزود: پیش بینی ما این است با این میزان تولید و تجاری سازی، بازار خودرو از التهاب خارج شده و به تدریج به آرامش برسد.
    رکوردشکنی تولید در غرب کشور
    کارخانه ایران خودرو در کرمانشاه،‌ توانست در ابتدای آذرماه امسال از رکورد تولید سال گذشته عبور کند. این سایت تولیدی، از ابتدای سال تا روز نخست آذرماه، با افزایش 74 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، توانسته بیش از 21 هزار و 12 دستگاه خودروی پارس به تولید برساند، در حالی که کل تولید سال گذشته آن 21 هزار و 10 دستگاه خودرو بوده است.

    مدیرعامل شرکت ایران خودرو کرمانشاه با ابراز خرسندی از رکورد شکنی و تحقق اهداف این واحد صنعتی، توسعه و عرضه محصولات با کیفیت در شرایط تحریم را بیانگر توانمندی کارکنان، متخصصان و صنعتگران کشور و حرکت در مسیر تحقق مطالبات مشتریان عنوان کرد . محمد ملکی افزود: در جهت رفاه حال مشتریان و تسریع در تحویل خودرو، امکان تحویل در محل کارخانه نیز فراهم شده است. در حال حاضر کارکنان این سایت تولیدی با روحیه جهادی و در مسیر تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در عمل به شعار «جهش تولید» حتی در روزهای تعطیل برای رفع کسری و تجاری سازی محصولات در محل کار حضور دارند تا خودروها زودتر تحویل مشتریان شود.مدیرعامل شرکت ایران خودرو کرمانشاه تصریح کرد: محصول قطعه سازانی که در استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند در خط تولید ایران خودرو کرمانشاه مصرف می شود که همین موضوع، اشتغال غیر مستقیم بالایی را ایجاد کرده است . گفتنی است، تمامی محصولات شرکت ایران خودرو کرمانشاه دارای سه ستاره کیفیت است و افزایش سطح کیفی با اجرای پروژه های بهبود در دستور کار این سایت تولیدی قرار دارد.

    فاصله کمتر از 40 هزار دستگاه تا ثبت رکورد تولید سالانه

    گروه صنعتی ایران خودرو در صورت تولید کم تر از 40 هزار دستگاه تا هفته نخست دی ماه،‌ کل رکورد تولید سال گذشته را خواهد شکست.مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در نشست بررسی وضعیت تامین و تولید،‌ در شرکت ساپکو،‌ این دستاورد را حاصل همدلی و وفاق شکل گرفته در زنجیره ارزش خودرو دانست و با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره لزوم اجرای راهکارهای عملیاتی برای جهش تولید گفت: با وجود افزایش 60 درصدی تولید امسال  ایران خودرو نسبت به سال گذشته، اقدامات برای تحقق شعار سال کافی نبوده و لازم است تا قدم های مستحکم‌تری در این مسیر برداریم. تکلیف ما برای تحقق اهداف سنگین تر شده است. وی تصریح کرد: تولید در جبهه اقتصادی ایران خودرو طبق منویات مقام معظم رهبری به ظرفیت قطعه سازان داخلی اتکا داشته و تمامی تیراژ تولید امسال متعلق به محصولات داخلی بوده است.

    تولید 1.4 میلیون خودرو در کشور امکان پذیر است

    محمدرضا نجفی منش؛ رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور هفته گذشته در گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها گفته بود که تولید 1.4 میلیون خودرو در کشور امکان پذیر است. به گفته این مقام مسئول، وزارت صنعت، معدن و تجارت در 6 ماه نخست امسال خواستار تولید 330 هزار دستگاه خودرو از سوی سایپا و بیش از 360 هزار دستگاه خودرو توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو شده و برای نیمه دوم امسال تولید این خودروسازان با حدود 10 درصد رشد نسبت به نیمه نخست به انجام خواهد رسید. وی افزود : دستیابی به رقم تولید یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو در سال 99 که در مقایسه با سال گذشته (تولید بیش از 800 هزار دستگاه خودرو) نشان‌دهنده «جهش تولید» در این بخش است، مشروط به تامین برخی خواسته‌های قطعه‌سازان، امکانپذیر بوده و دور از دسترس نیست.
    ثبت رکورد های متعدد روزانه ایران خودرو در عمده خطوط تولید و گذر از اعداد برنامه ریزی شده نشان دهنده تلاش واقعی این خودروساز برای تحقق شعار جهش تولید است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط