فونیکسریمکسبهتام

تست خودروی برقی شاسی بلند ب ام و در شرایط قطبی

عصر خودرو- ب ام و خودروی بلندقامت برقی آی ایکس را به قطب برده تا آن را در هوای بسیار سرد هم امتحان کند.

تست خودروی برقی شاسی بلند ب ام و در شرایط قطبی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، با راندن ب ام و شاسی بلند آی ایکس iX در هوای یخبندان قطب، مهندسان این شرکت علاوه بر نمایش توانمندی های این خودرو، فرصت پیدا می کنند که سامانه های تعلیق و انتقال قدرت به چهار چرخ را کالیبره کنند.

    خودروی برقی شاسی بلند ب ام و، آی ایکس با توان 500 اسب بخار می تواند به ازای هر بار شارژ 372 مایل (600 کیلومتر) بپیماید. این پیمایش بر اساس سیکل WLTP‌ اندازه گیری شده که به معنی «مراحل تست همگن جهانی خودروهای سبک» مخفف World-Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure است و از تست های استاندارد آلایندگی اروپایی است.

    از زمان معرفی خودروی برقی بلندقامت آی ایکس حدود یک ماه می گذرد و در این مدت مهندسان این شرکت مشغول تست و کالیبره کردن این خودرو در سخت ترین شرایط آب و هوایی  کشورهای اسکاندیناوی بوده اند. مهمترین بخش های خودرو که باید در این آب و هوا دوام بیاورند و بهینه عمل نمایند سیستم های تعلیق و سیستم انتقال قدرت هستند. این مهندسان باید با تنظیم و کالیبره کردن این سامانه ها، اطمینان حاصل کنند که در بدترین آب و هوا هم این خودرو بدون نقص عمل می کند. این سامانه ها باید بتوانند 500 اسب بخار توان را طوری در شرایط سخت آب و هوایی اداره کنند که نام و اعتبار ب ام و را حفظ کنند.

    بر اساس نتایج به دست آمده از WLTP‌ و در شرایط ایده ال، ب ام و آی ایکس می تواند به ازای هر بار شارژ تا 600 کیلومتر بپیماید که البته این شیوه اندازه گیری پیمایش نسبت به شیوه های دیگر سخت گیری کمتری دارد اما چون این تست ها در آزمایشگاه ها انجام می شود، به طور قطع و یقین با شرایط واقعی تفاوت دارد. زمانی که نتایج تست های واقعی در شرایط واقعی به دست آیند آن وقت باید مقایسه کرد و دید که آیا اختلاف زیادی وجود دارد یا خیر.

    تست های پیمایش سازمان حفاظت از محیط زیست (EPA‌) نسبت به WLTP سخت گیرانه تر است و باید دید آیا نتایج به دست آمده از تست های واقعی به تست های آزمایشگاهی سازمان حفاظت محیط زیست نزدیک تر خواهد بود یا WLTP.

    تولید انبوه خودروی ب ام و آی ایکس از سال 2021 شروع می شود و به احتمال خیلی زیاد تحویل اولین خودروهای شاسی بلند برقی آی ایکس در سال 2022 خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو