فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل ایران خودرو:

۱۸ هزار خودرو معوق داریم

گام‌های مثبتی برای برآورده شدن انتظارات مردم برداشتیم

عصر خودرو- مقیمی گفت: در سال جهش تولید از ابتدای سال تا ۲۳ آذر ماه جمع کل تولید در گروه ایران خودرو ۳۵۷هزار و ۸۳۴ خودرو بوده که در مقایسه با سال گذشته ۲۱۸ هزار دستگاه بیشتر شده است.

۱۸ هزار خودرو معوق داریم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو گفت: پیوند استراتژیک در حوزه استاندارد با سازمان استاندارد جزء سیاست‌های گروه صنعتی ایران خودرو است و در همین چارچوب اهدافمان را دنبال می‌کنیم.

    او درباره صنعت خودروی کشور گفت: در سال 99 با توجه به نام گذاری سال جهش تولید، از روز‌های ابتدایی سال برای تحقق این شعار برنامه ریزی کرده ایم.

    مقیمی ادامه داد: در سال 99 با مسائل و مشکلات کرونا مواجه بودیم که تبعات خاصی را در بر داشت و باید مدیریت می‌شد، محیط کارخانه را به شرایط ایمن در آوردیم و تمام دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کردیم.

    مدیر عامل ایران خودرو افزود: هیچ محدودیتی برای حوزه دستورالعمل های کرونایی لحاظ نکردیم تا بتوانیم شرایط را برای حضور کارکنان ایمن کنیم، با همین هدف امروز شاهد این هستیم که 59 درصد رشد تولید را رقم زده ایم. تا 23 آذر ماه جمع کل تولید خودرو 357هزار و  834 بوده که در مقایسه با سال گذشته 218 هزار دستگاه بیشتر شده است.

    این مقام مسئول گفت: در فضای رسانه‌ای بحث خودرو‌های معوق مطرح است. سال گذشته 200 هزار معوق داشتیم امروز این عدد 18 هزار عدد است به دلیل اینکه خودرو‌هایی که دعوتنامه صادر شده و در حال طی فرآیند تحویل قرار دارند.

    مدیر عامل ایران خودرو تشریح کرد: به دلیل اینکه قیمت گذاری انجام نشده بود، 9500 دستگاه تولید شد که بعد از قیمت گذاری شروع به تحویل کردیم. در حوزه انتظاراتی که مردم از خودروسازان تراز اول دارند اقدامات مثبتی انجام شده است.

    مقیمی ادامه داد: از اول آذر سران اقتصادی کشور به بحث خودرو تاکید کردند به همین دلیل بسته‌ای در حال تدوین کردیم که به لطف آن در آذرماه 23 درصد رشد تولید داشتیم.

    مدیر عامل ایران خودرو گفت: از اول آذر 2390 دستگاه تولید شده است که روز شنبه 2800 دستگاه تولید شده است. افزایش 23 درصدی در آذر ماه نسب به ماه‌های قبل داشته ایم. در 8 آذر بعد از سه سال تولید میزان تولید به 2900 دستگاه رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط