فونیکسریمکسبهتام

واردات خودرو در بودجه ۱۴۰۰ به روایت یک نماینده

عصر خودرو- یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ با بیان اینکه در لایحه بودجه ۱۴۰۰، مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای واردات خودرو پیش‌بینی شده، گفت که با توجه به عملکرد گذشته و چشم انداز سال آتی، وصول این ردیف درآمدی بعید و دور از دسترس به نظر می‌رسد.

واردات خودرو در بودجه ۱۴۰۰ به روایت یک نماینده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مجتبی توانگر درباره وضعیت واردات خودرو در بودجه 1400 گفت: حقوق ورودی خودرو در لایحه بودجه 1400 بخش قابل توجهی از درآمدهای گمرک را در سنوات قبل به خود اختصاص داده و پیش‌بینی بودجه‌ای این رقم در سال98 نیز، 5600میلیارد تومان بوده است.

    وی افزود: با عنایت به منتفی شدن واردات خودرو در سال مذکور، وصولی این ردیف درآمدی در سال98، تنها 11 درصد پیش بینی بوده و با توجه به ادامه دار شدن موضوع عدم واردات خودرو در سال99، در این سال رقمی در بودجه پیش‌بینی نشده و وصولی این ردیف درآمدی نیز تنها 85 میلیارد تومان و آن هم بابت ترخیص‌های معدود واردات سال‌های پیشین بوده است.

    نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: در بودجه1400، برای این ردیف درآمدی، مبلغ 2000 میلیارد تومان پیش بینی شده که با توجه به عملکرد گذشته و چشم انداز سال آتی، وصول این ردیف درآمدی در صورت ادامه روند کنونی و تعداد اندک خودروهای موجود در گمرک، بعید و دور از دسترس به نظر می‌رسد. چرا که با فرض محاسبه نرخ دلار با عدد 20000 تومان، رقم پیش‌بینی شـده برای این ردیف درآمدی، معادل 100 میلیون دلار خواهد شد.

    توانگر تصریح کرد: تحقق این درآمد با فرض اعمال حقوق گمرکی 50 درصدی، مسـتلزم واردات خودرو در حدود 300 میلیون دلار طی سال 1400 است.

    وی همچنین یادآور شد: با توجه به متوسط قیمت 15هزار دلاری قیمت هر خودرو وارداتی، کل خودروهای وارد شده نهایتا 20000 دستگاه خواهد بود که این تعداد خودرو در گمرکات کشور موجود نیست که در صورت ادامه‌دار بودن عدم واردات خودروی جدید، ممکن است سیاست تغییر تعرفه واردات 2783 دستگاه خودروهای موجود در گمرک، مدنظر قرار گرفته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو