فونیکسریمکسبهتام

خسارت ۸۰۰ میلیاردی کرونا به تاکسیرانان

عصر خودرو- معاون اتحادیه تاکسیرانی کشور اعلام کرد: در دوره زمانی ۵ اسفند ماه ۹۸ تا ۲۸ آذرماه امسال بر اثر شیوع کرونا ۶۵ درصد از درآمدهای فعالان تاکسیرانی کاهش یافته و بیش از۸۰۰ میلیارد تومان به فعالان این حوزه خسارت وارد شده است.

خسارت ۸۰۰ میلیاردی کرونا به تاکسیرانان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا،  «علی اصلانی» درباره تاثیر کرونا بر بخش حمل و نقل شهری و بخش تاکسیرانی، گفت: در نزدیک به یک سال گذشته، کرونا درآمد تاکسیرانان را به نیمه رسانده و میانگین درآمد روزانه را 65 درصد کاهش داده است.

    وی ادامه داد: 123 هزار و 888 دستگاه تاکسی با متوسط درآمد روزانه 180 هزار تومان در کلان‌شهرها فعال هستند و 296 هزارو 112 دستگاه نیز با میانگین درآمد 110 هزار تومان در شهرهای دیگر فعالیت دارند. بر این اساس درآمد ماهانه یک تاکسیران تهران کمتر از 5,5 میلیون تومان است که بیش از نیمی از آن خرج بنزین و نگه‌داری خودرو می‌شود.

    اصلانی درباره بسته‌های حمایتی برای رانندگان تاکسی،  گفت: جز وام 6 میلیون تومانی حمایت خاص دیگری در نظر گرفته نشده است. ما لیست تمام رانندگان تاکسی را در اختیار وزارت کار، تعاون قرار دادیم و هنوز آمار تعداد رانندگانی که از این وام استفاده کرده‌اند به ما اعلام نشده است.

    معاون اتحادیه تاکسیرانی کشور ادامه داد: از مجموع 24 روز اسفند، 176 روز نیمه اول سال و 80 روز پاییز، دقیقا 826 میلیارد و 992 میلیون و 160 هزار تومان خسارت وارد شده است. که اگر روزهای باقی‌مانده تا پایان آذرماه را هم به آن اضافه کنیم، خسارت وارده از هزار میلیارد تومان می‌گذرد.

    وی توضیح داد: بیشترین خسارت در این حوزه مربوط به تاکسی‌های ون بوده است. شرایط رانندگان ون به مراتب از تاکسی‌های دیگر بدتر بوده و با بیشترین کاهش درآمد مواجه بوده‌اند.

    اصلانی افزود: در این بین هزینه‌های تحمیلی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نیز داشته ایم. هزینه ماسک، دستکش، شیلد و حفاظ جداکننده راننده از مسافر هم به رانندگان تاکسی اضافه شده است و تقریبا روزانه 10 هزار تومان هزینه رعایت پروتکل های بهداشتی برای هر راننده است.

    به گزارش ایرنا، از اسفندماه سال گذشته که خبر شیوع بیماری کرونا در کشور به صورت رسمی اعلام شد تا کنون بررسی آمارهای نشان می‌دهد که بخش‌های مختلف (بدون احتساب تجارت خارجی) در دوران شیوع کرونا 109 هزار و 25 میلیارد تومان خسارت دیده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو