فونیکسریمکسبهتام

محمدرضا نجفی منش در گفت و گو با «عصرخودرو» تصریح کرد:

تولید یک میلیون و ۳۵۰ هزار خودرو در صورت واگذاری قیمت گذاری به خودروسازان

عصر خودرو- با نزدیک شدن به زمان اعلام قیمت های جدید خودروسازان در سه ماهه چهارم سال جاری در حالی که قیمت ها در بازار به میزان قابل توجه کاهش پیدا کرده اند و بازار در وضعیت رکود قرار دارد، خودروسازان به دنبال دریافت مجوز قیمت گذاری اختصاصی بدون حضور هیچ ارگانی نظیر سازمان حمایت یا شورای رقابت هستند.

تولید یک میلیون و ۳۵۰ هزار خودرو در صورت واگذاری قیمت گذاری به خودروسازان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، خودروسازان طی 6 ماهه نخست سال جاری حدود 430 هزار خودرو را به تولید رسانده اند و این در حالی است که محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور معتقد است از زمانی که قیمت گذاری به خودروسازان واگذار شود می توان به ثبت آمار تولید 1.2 میلیون دستگاه خودرو در یک سال امیدوار بود. به همین بهانه گفت و گویی با این مقام مسئول برای تشریح جزئیات بیشتر وضعیت کنونی خودروسازان داشتیم که در ادامه خواهید خواند.

    نجفی منش در زمینه برنامه تولید یک میلیون و 350 هزار خودرو در کشور گفت : بر اساس برنامه ای که وزارت صمت دارد، دو خودروساز بزرگ می توانند 1.2 میلیون دستگاه خودرو و دیگر خودروسازان 100 تا 150 هزار دستگاه انواع خودرو سواری را به تولید برسانند که مجموع این آمار را به یک میلیون و 350 هزار دستگاه می رساند. وی افزود : مشکلی که هم اکنون وجود دارد بحث نقدینگی است که اصلی ترین عامل آن قیمت گذاری دستوری است و نقدینگی به شدت کاهش پیده کرده و خودروسازان طی 6 ماه نخست سال جاری نیز با این قیمت گذاری ضررده بوده اند. وی افزود: بر اساس برنامه جدیدی که در انتظار تصویب دولت است، احتمالا از ابتدای دی ماه قیمت گذاری به خودروسازان واگذار خواهد شد و از زمان واگذاری قیمت به خودروسازان، امکان دستیابی به تیراژ مد نظر وزارت صمت فراهم خواهد شد.

    رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه در ادامه ضمن اشاره به 5 هزار میلیارد توما نباقی مانده از وام ده هزار میلیاردی وعده داده شده دولت به خودروسازان گفت : اگر قیمت ها درست شوند برای ادامه کار حتی به این وام نیازی نیست و خودروسازان با قیمت گذاری صحیح بدون زیان ده بودن می توانند نیاز بازار را به خوبی تامین کنند. نجفی منش با انتقاد از رانت گسترده و بزرگ موجود در بازار خودرو گفت: اگر مشتریان انتظار کاهش قیمت از سوی خودروسازان را دارند باید توجه کنند که خودروسازان با قیمت گذاری جدید هم ضررده بوده اند و این بزرگ ترین دلیل برای افزایش قیمت ها است و از طرف دیگر اگر قیمت ها به درستی افزایش پیدا کنند، رانت در بازار کاهش پیدا می کند و مشتریا نبه جای پرداخت رانت و اضافه بها در بازار می توانند آن خودرو را با قیمت متعادل تر از خودروساز تهیه کنند.

    این مقام مسئول همچنین در پایان و در پاسخبه سوالی در زمینه مصوبه مجلس مبنی بر امکان واردات خودرو توسط قطعه سازان در صورت صادرات گفت : این موضوع در حد یک پیشنهاد به قطعه سازان و خودروسازان است اما در حال حاضر کشور دچار کمبود ارز است و به فکر واردات خودرو نیستیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو