فونیکسریمکسبهتام

معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران اعلام کرد:

اعمال قانون ۱۸ هزار خودروی دودزا در پایتخت

عصر خودرو- معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۱۸ هزار خودروی دودزا در سطح شهر تهران شناسایی و مورد اعمال قانون قرار گرفته اند.

اعمال قانون ۱۸ هزار خودروی دودزا در پایتخت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، سرهنگ جهانشاه بهرام آبادی صبح امروز در برنامه یه روز تازه که از شبکه پنج سیما پخش می‌شود اظهار کرد: با توجه با افزایش میزان غلظت آلاینده‌ها در هوا، بخشی از این آلودگی برمی گردد به تردد خودروها که در سطح شهر تردد می‌کنند و می‌بایست دارای معاینه فنی باشند.

    وی ادامه داد: اگر خودرویی دارای معاینه فنی نباشد نبایددر سطح شهر تردد داشته باشند و از طرفی خودروهایی که دودزا هستند به محض رؤیت توسط همکاران بنده اعمال قانون خواهند شد.

    سرهنگ بهرام آبادی گفت: یکی از اولویت‌های ما در پلیس راهور تهران بزرگ طرح برخورد با وسایل نقلیه دودزا است و حتماً با مشاهده خودروهایی که دارای نقص فنی هستند برخورد صورت گرفته و پس از توقف و اعمال قانون و خودروهایی که دارای آلایندگی هوا هستند همکاران بنده پلاک‌های آنان را اخذ خواهند کرد.

    سرهنگ بهرام آبادی افزود: پس از اخذ پلاک و دادن پلاک اعزام به تعمیرگاه پلیس راننده را ملزم به رفتن به تعمیرگاه نموده و راننده مکلف است که در اولین فرصت به تعمیرگاه مراجعه کرده و نسبت به رفع نواقص خودرو از جمله آلایندگی اقدام نماید.

    وی گفت: بعد از رفع نقص راننده می‌تواند جهت دریافت پلاک خود به اداره اجراییات پلیس راهور تهران بزرگ مراجعه نموده و بعد از آنکه رفع نقص خودرو به تأیید کارشناسان پلیس راهور رسید و سلامت آن از نظر زیست محیطی و نقص تأیید شد پلاک به راننده تحویل داده خواهد شد.

    سرهنگ بهرام آبادی گفت: راننده با پلاک اعزام به تعمیرگاه نمی‌تواند به صورت روزانه در سطح شهر تردد نماید و می‌بایست بعد از دریافت پلاک به تعمیرگاه مراجعه و نسبت به رفع نواقص خودرویی اقدام نماید.

    معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ: با توجه به بسترهایی که فراهم شده خودروهایی که فاقد معاینه فنی می‌باشند به صورت مکانیزه توسط دوربین‌ها اعمال قانون می‌گردند و خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند به مبلغ 50 هزار تومان جریمه می‌گردند.

    وی ادامه داد: در مجموع همه خودروهاو موتورسیکلت‌ها که به هر شکلی آلاینده هستند و در بحث آلودگی شهر تهران و محیط زیست تأثیر و نقش دارند حتماً توسط همکاران بنده کنترل می‌شوند که خودروهای سنگین در این طرح بیشتر مد نظر ما می‌باشند و بیشتر آلودگی هوا را تحت تأثیر قرار می‌دهند. و به همین سبب طبق نظر کمیته کاهش آلودگی هوا ما در هفته گذشته و در ادامه در این هفته نیز تردد خودروهای سنگین را به صورت شبانه روزی محدود کردیم و نمی‌توانند در شهر تهران تردد نمایند.

    وی گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 18 هزار خودروی دودزا در سطح شهر تهران شناسایی و مورد اعمال قانون قرار گرفته اند.

    سرهنگ بهرام آبادی گفت: هدف از طرح موتوریار جنبه آموزشی آن است که همکاران بنده با تخلفات شاخصی که توسط موتورسواران صورت می‌گیرد در 60 نقطه با استفاده از طرفیت رانندگان موتورسیکلتی که مرتکب تخلف می‌شوند اجرا می‌گردد و به عنوان موتوریار در تقاطع‌ها مستقر می‌شوند و با تجهیزاتی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد به پلیس کمک کرده و به دیگر راکبین موتورسیکلت توسط خود آنها توجه و تذکر داده می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو